SHDSL vs. ADSL
Fra : f00ge

Dato : 26-09-04 18:08

Hvordan ligger landet mht. latency med SHDL, sammenlignet med ADSL?
Er den noget lavere, meget lavere eller helt den samme? Hvordan kan latency
være lavere/højere, hvis begge produkter kører på samme kobberlinje?

Jeg er TDC ADSL kunde, der overvejer TDC SHDSL.

Fra : Hien

Dato : 26-09-04 19:41

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> være lavere/højere, hvis begge produkter kører på samme kobberlinje?
>
> Jeg er TDC ADSL kunde, der overvejer TDC SHDSL.

Ja, det har såmænd indflydelse på svartider/latency. Jeg kører med
2mbit/2mbit fra vores eget lokale fibernet og tro mig - det gør en forskel
:) Det har noget at gøre med selve SHDSL-teknologien. Jeg er ikke så langt
inde i tingene, at jeg kan forklare dig hvordan og hvorledes det hænger
sammen. Mon ikke der er en anden som kan være behjælpelig med det?

- men ja, jeg har i hvert fald godt kunnet føle en forskel fra ADSL til
fiber/SHDSL.

Hien

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-09-04 23:12

On 2004-09-26, Hien <hien@FJERNhien.dk> wrote:

> - men ja, jeg har i hvert fald godt kunnet føle en forskel fra ADSL til
> fiber/SHDSL.

Øeh? Fiber og SHDSL - der er noget, der ikke rimer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | DYSLEXICS OF THE WORLD, UNTIE!

Fra : TBC

Dato : 27-09-04 01:30

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Øeh? Fiber og SHDSL - der er noget, der ikke rimer.

Han benævner "Jeg kører med 2mbit/2mbit fra vores eget lokale fibernet", så
måske mener han at SHDSL forbindelsen er acces point til inernettet på
"vores eget lokale fibernet" ?

TBC

Fra : Hien

Dato : 27-09-04 18:42

> Øeh? Fiber og SHDSL - der er noget, der ikke rimer.

Hov my bad - mig der læste forkert, må I undskylde!

Fra : f00ge

Dato : 27-09-04 13:57

Jeg har snakket med en datakonsulent hos TDC om det i dag.
TDC vil *ikke* love lavere latency - selv ikke endda på første hop.
Han mente dog, at det kunne give en smule bedre ping end alm. ADSL, men
ville, klat nok, ikke love noget.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-09-04 02:26

f00ge wrote:
> [...]
> være lavere/højere, hvis begge produkter kører på samme kobberlinje?
>
> Jeg er TDC ADSL kunde, der overvejer TDC SHDSL.

Hvad er det lige SHDSL betyder?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-09-04 02:57

Peter Knutsen skrev:

>Hvad er det lige SHDSL betyder?

Det første hit på google siger Symmetric High-Bitrate Digital
Subscriber Loop og det tror jeg på er rigtigt

http://www.dslforum.org/aboutdsl/shdsl_faq.html

--
Knud