museum/attraktion for 2 årig?
Fra : tb

Dato : 26-09-04 17:07

Hej. Vi vil gerne tage ud og se ting med vores søn, men et børne zoo
(Dyernes gård på djursland), var ikke lige noget der kunne vække hans
interesse.

Han kan godt lide at kigge på biler og traktorer, men da han er lidt
ensporet på det punkt, er andre input velkomne! Gerne noget hvor han selv
kan gøre noget også

Location er ikke så vigtig, bare ikke nordjylland og bornholm...

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-09-04 17:20

"tb" <no_mail@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Han kan godt lide at kigge på biler og traktorer, men da han er lidt
> ensporet på det punkt, er andre input velkomne! Gerne noget hvor han selv
> kan gøre noget også

På Egeskov Slot på Sydfyn er der en masse spændende for børn!
Ud over en stor have at udforske er der også brandbils-museum mm.

Jeg har ikke været der med mine børn endnu, men var der selv for et par år
siden!
Det er super både for børn og voksne!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Marianne

Dato : 26-09-04 17:33

"tb" <no_mail@cybercity.dk> wrote in message
> Hej. Vi vil gerne tage ud og se ting med vores søn, men et børne zoo
> (Dyernes gård på djursland), var ikke lige noget der kunne vække hans
> interesse.

Hej

Min søn var som 2-årig kun interesseret i biler og tog. Om de befandt sig
direkte uden for vores hoveddør eller på mere eksotiske lokationer, var
ligegyldigt. Min erfaring er i hvert fald, at 2-årige er for små at vise
noget, forstået på den måde, at de såmænd helst bare er sammen med mor +
far, og dét hvorsomhelst.

Men togene var der stor interesse for. Vi tog (!) derfor et kamera under
armen og rejste rundt for at besøge tog: Hovedbanen, veterantog, Legoland,
togmuseet i Odense (flot!), Amsterdam hvor vi var på ferie etc., og hvert
sted tog jeg billeder af sønnike + togene. Det er vigtigt at barnet selv er
med på billederne.

Alle billeder blev sat i et udklipsalbum, og det er blevet brugt flittigt
lige siden.

mvh
Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 17:51

> [...]
>
> Han kan godt lide at kigge på biler og traktorer, men da han er lidt
> ensporet på det punkt, er andre input velkomne! Gerne noget hvor han selv

Gl. Estrup ved Auning er også en mulighed.
Der arrangeres helt sikkert noget for børn der i efterårsferien.
Det plejer der i hvert fald.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : tb

Dato : 26-09-04 19:03

> Gl. Estrup ved Auning er også en mulighed.
> Der arrangeres helt sikkert noget for børn der i efterårsferien.
> Det plejer der i hvert fald.

Genialt ! Vi bor 10 min derfra Det prøver vi...

Fra : Conny Nielsen

Dato : 26-09-04 20:29

Hejsa!

Der ligger jo også jernbanemuseumet i Ryomgård. Også et super godt sted. Ved
bare ikke om det har vinter-lukket.

MVH

Conny

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 26-09-04 20:52

I Hadsten Centeret i Hadsten ligger der en modeljernbane a la dem alle raske
drenge skulle have i 70'erne. Den er stor og da vores datter var derinde med
Olderne i en alder af to synes hun det var vældig interessant. Overfor
ligger banegården, hvor de rigtige tog kommer.

Fra : Conny Nielsen

Dato : 02-10-04 12:36

> [...]
> med Olderne i en alder af to synes hun det var vældig interessant. Overfor
> ligger banegården, hvor de rigtige tog kommer.

Har vi også været... Super sted! Kunne bare ikke huske hvor det lå Men
da navnet dukkede op og beskrivelsen Så kom huskeren lige på overarbejde

MVH

Conny