Problemer med PHP og B-one
Fra : Martin A

Dato : 26-09-04 14:53

Jeg er igang med at få websitet http://www.find-bogen.dk op at køre, men har
problemer med f'ølgende script:

Scriptet virker ikke under www.find-bogen, selvom der er testet og fungerer
som det skal under www.arndtz.dk som ellers også hostes hos B-one.

Forskellen kan ses ved at åbne henholdsvis http://www.arndtz.dk/cpagh.php og
http://www.find-bogen.dk/cpagh.php og indtaste en titel, vælge en forfatter
og indtaste en pris.

Når der indtastes en bog-titel, en forfatter og en pris skal databasen
opdateres, samtidigt med at de indtastede oplysninger bliver vist øverst på
siden, og der i adresselinien tilføjes de indtastede informationer.

Domænerne ligger åbenbart på hver sin server, da den find-bogen kører på
version 4.3.8 af php (http://www.find-bogen.dk/test.php) og arndtz kører på
version 4.2.2.

Jeg har skrevet med B-one, men de vil ikke flyttet find-bogen til samme
server som arndtz, og de skriver at det "er ikke problem med vores server.
Du skal bare finde script som virker med vores opsætning". Det er for så
vidt fair, bortset fra at samme script vel burde virke ens på deres
forskellige servere?!?

For god ordens skyld skal jeg sige, at scriptet og websiden er en kammerats
arbejde, som så er rettet af en anden kammerat. Php er ikke lige min stærke
side

Kan nogen give et bud på, hvordan jeg kan rette scriptet til så det virker
som beskrevet? Koden står nedenfor.

På forhånd tak.

Martin.

Kode til cpagh.php
------------
<head>
<title> Tilføj ny bog </title>
</head>

<?php

Pris=".$pris."<br>");

if ($titel!="" AND $forfatter!="" AND $pris!="") {

echo("Dette er en test 1<br>");

// Connect to the database server and select the database
$dbcnx = @mysql_connect("localhost", "find_bogen_dk", "********") or
die("Could not connect");
mysql_select_db("find_bogen_dk") or die("Could not select database");

$sql = "INSERT INTO titler (titel,forfatter,pris) VALUES
('$titel','$forfatter','$pris')";

if (mysql_query($sql)) {
} else {
echo("<p><font face=verdana color=red size=2>Fejl ved indsætning: " .
mysql_error() . "</p>" );
}
}
else {

echo("Dette er en test 2<br>");

$dbcnx = @mysql_connect("localhost", "find_bogen_dk", "********");
mysql_select_db("find_bogen_dk");

$author = mysql_query("SELECT navn FROM forfatter");
}
?>

href="liste.php">Administrer alle bøger</a></p>

<b>Ib's boghandel<br>
<b>Indsæt ny bog til salg - husk forfatteren skal være <a
href=/master/nyforfatter.php>indsat</a> på forhånd!<hr>

<form action="cpagh.php" method="get">

wrap>

forfatter</option>
<?php
while ($getauthor = mysql_fetch_array($author)) {
$forfatter = htmlspecialchars($getauthor["navn"]);
echo("<option value=\"".$forfatter."\">".$forfatter."</option>\n");
}
?>
</select>

kr.)

</form>

Fra : Peter Anskjær

Dato : 26-09-04 16:05

"Martin A" <Virker@ikke.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskellige servere?!?
>
> Kan nogen give et bud på, hvordan jeg kan rette scriptet til så det virker

Problemet ligger i at den ene server kører safe-mode on, den anden off, så
når du skal bruge variable fra query-strengen på find-bogen kan du ikke bare
bruge dem direkte som på arndtz men i stedet med sådan noget som
$_GET["var"]

Mvh
Peter

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-09-04 19:04

On Sun, 26 Sep 2004 17:04:57 +0200, "Peter Anskjær"
<peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> wrote:

> [...]
>når du skal bruge variable fra query-strengen på find-bogen kan du ikke bare
>bruge dem direkte som på arndtz men i stedet med sådan noget som

Det har dog ikke noget med safe_mode at gøre, men register_globals
(der ikke er en sikkerhedsrisiko på samme niveau som safe_mode)
--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: af sted (og ikke afsted)

Fra : Peter Anskjær

Dato : 27-09-04 08:27

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Det har dog ikke noget med safe_mode at gøre, men register_globals
> (der ikke er en sikkerhedsrisiko på samme niveau som safe_mode)

Selvfølgeligt, den glippede i farten.

Mvh
Peter

Fra : Martin A

Dato : 10-10-04 21:15

Hej Peter,

Først tak for svaret, men jeg er ikke stærk nok i PHP til at jeg er sikker
på jeg har forstået budskabet, så derfor...

Skal det forstås sådan, at følgende linie:

skal laves om til noget i retning af:

echo("Submit="$_GET["submit"]"<br>Titel=" $_GET["titel"]"<br>Forfatter="
$_GET["forfatter"]"<br>Pris=" $_GET["pris"]"<br>");

Eller er jeg galt afmarcheret?

Alternativt kunne jeg måske lokke B-one til at slå Register_globals til. Det
virker besynderligt at den er on på en server og off på en anden?!?

MVH

Martin

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 10-10-04 21:25

Martin A wrote:

> skal laves om til noget i retning af:

> Alternativt kunne jeg måske lokke B-one til at slå Register_globals til. Det
> virker besynderligt at den er on på en server og off på en anden?!?

det tror jeg nu ikke du får held til, det er en sikkerheds feature i php
som (hvis det var mit hotel) ikke skal være sat til "On"

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Tom Djernæs

Dato : 25-10-04 22:56

Hej Ulrik
Jeg så denne artikel hos Sitepoint, hvor register_globals bliver omtalt -
det virker faktisk som om den anbefales, hvis man ikke har implementeret
sikkerhed....

"Note: PHP experts may tell you that you'll achieve better performance with
register_globals set to Off, but that setting exposes you to hackers
attempting SQL injection attacks on your Website if you are not very careful
to write scripts that protect themselves from such malicious behavior. Until
you fully understand PHP and the types of security issues that scripts must
combat, leave this setting On."

mvh Tom

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-10-04 00:12

On Mon, 25 Oct 2004 23:55:38 +0200, "Tom Djernæs" <tom@nozes.dk>
wrote:

>Jeg så denne artikel hos Sitepoint, hvor register_globals bliver omtalt -
>det virker faktisk som om den anbefales, hvis man ikke har implementeret
>sikkerhed....

Det er svært at vide, hvad Sitepoint har tænkt på, men det virker lidt
som noget vrøvl.

Der er ingen forskel på $data (med register_globals aktiveret) og
$_REQUEST['data'] (både med register_globals aktiveret og
deaktiveret). De påvirkes fx begge af magic_quotes, hvis det er det,
Sitepoint tænker på.

"Better performance" i deres udsagn er også så tilpas uklart til at
det giver nogen mening.
--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: pc (og ikke PC)

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-10-04 09:19

Peter Brodersen uttered:
> Det er svært at vide, hvad Sitepoint har tænkt på, men det virker lidt
> som noget vrøvl.

Du er for flink. Det er fuldstændig sort snak - skribenten kender
tydeligvis ikke forskel på register_globals og gpc_magic_quotes (som du
også påpeger). I den forbindelse er det ren hybris at afslutte med "Until
you fully understand PHP and the types of security issues that scripts
must combat..."

Gah.

--
--------------- [if( you->toppost() ) { killfilter->append( you ); }] --