forskellig php ?
Fra : sfjskjf

Dato : 26-09-04 10:31

jeg har lige skiftet webhotel (enavn til surftown)
de php ting som virkede på enavn virker ikke på det nye

bla. når jeg skal inlcude ting - på det gamle skulle jeg skrive
http://domæne osv. - altså den hele sti , det virker ikke hos surftown
der skal den have stierne efter domænet, for at virke. så det har jeg
rettet alle steder.

men jeg har osv et news system som ikke virker på det nye

Jeg får denne fejl :

Warning: setcookie() expects parameter 3 to be long, string given in
/hsphere/local/home/web1/domæne.dk/include/shared.inc.php on line 729

diverse mapper er cmod'et rigtigt efter jeg har flyttet dem over på det nye.

er php ikke det sammen ? eller findes der forskellige typer ? hvorfor virker
det ikke

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-09-04 00:37

sfjskjf wrote:
> [...]
> http://domæne osv. - altså den hele sti , det virker ikke hos surftown
> der skal den have stierne efter domænet, for at virke. så det har jeg

Når du bruger include eller require med en relativ sti, vil PHP altid
starte med at søge efter filen relativt til det aktive bibliotek, som
ofte er det bibliotek som scriptet selv er placeret i. Derefter søges
der i de biblioteker som måtte være defineret i 'include_path', som er
en af indstillingerne i PHPs konfiguration. Hvis du benytter en absolut
sti, søges der fra roden og du skal dermed også angive hele stien "ned"
til den ønskede fil. Bemærk at alle disse stier er med udgangspunkt i
filsystemet på webserveren!

Denne form for include's køres "uden om" webserveren dvs, det svarer
faktisk til at den ønskede php-fil fysisk indsættes på det ønskede sted
i dit script - dvs. du har evt. variable, funktioner og klasser til
rådighed efterfølgende!

Hvis du i stedet vælger at angive url'en til en fil der skal includes,
kræver det at indstillingen "allow_url_fopen" er sat til "On", for at
det overhovedet er muligt. Derefter inkluderes din php-fil efter at den
er blevet behandlet af webserveren - dvs. det svarer til at resultatet
(=html-koden) af php-filen indsættes på det ønskede sted i dit script -
på denne måde får du kun html-koden indsat og får dermed ikke adgang til
evt. variable, funktioner og klasser i den resterende del af dit script.

Der kan være argumenter for at benytte begge måder i en konkret
situation, men oftest vil det være den første udgave der benyttes og så
vidt jeg ved er det altid muligt, at bruge den, hvis der altså angives
korrekt sti til den ønskede fil!

Det er derimod ikke altid muligt at bruge include med en url - det
kræver som minimum at allow_url_fopen er enablet - jeg mener også der
kan være nogle andre indstillinger der har indflydelse på dette, men kan
ikke huske dem på stående fod.

> [...]
>
> Warning: setcookie() expects parameter 3 to be long, string given in
> /hsphere/local/home/web1/domæne.dk/include/shared.inc.php on line 729

Den fortæller, at funktionen setcookiet() forventer at 3. inputargument
er et langt heltal (long = long integer), men at der bliver givet en
streng (=string) i dit script - på linie 729.

> diverse mapper er cmod'et rigtigt efter jeg har flyttet dem over på det nye.

Burde ikke have indflydelse på setcookie().

> er php ikke det sammen ? eller findes der forskellige typer ? hvorfor virker
> det ikke

Der er mange forskellige udgaver af PHP og desuden er der mange
indstillingsmuligheder som gør, at det ikke nødvendigvis kører på samme
måde på forskellige webhoteller. Hvis dit script er fornuftigt opbygget,
kan du dog tage højde for mange af disse variationer, men det kræver
selvfølgelig en grundlæggende forståelse for hvilke
indstillingsmuligheder der findes og hvilke effekter de har.

Håber det hjælper dig på vej.

Med venlig hilsen

Tommy Ipsen

Fra : sfjskjf

Dato : 27-09-04 21:01

tak for svar ... det hjælp ! (dog kun en lille bitte bitte smule)