|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ny Colt!?! Fra : Ann Nielsen
 | 
 Dato :  26-09-04 08:51
 | 
 |  | 
 
 Hejsa.
 
 Jeg har siddet og luret på Mitsubishi's hjemmeside for at finde lidt
 informationer om den nye Colt. Den virker ret interessant, men er der nogen
 her der har hørt lidt om den? Evt. prøvet den, eller? Jeg har desværre ikke
 selv tid til at prøvekøre den idag, derfor ville det være lækkert at høre om
 den også er til skandinaviske høje mennesker :)
 
 Mvh.
 
 Ann
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kasper Hansen [8270] (26-09-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  26-09-04 11:00
 | 
 |  | > Jeg har siddet og luret på Mitsubishi's hjemmeside for at finde lidt
 > informationer om den nye Colt. Den virker ret interessant, men er der
 nogen
 > her der har hørt lidt om den? Evt. prøvet den, eller? Jeg har desværre
 ikke
 > selv tid til at prøvekøre den idag, derfor ville det være lækkert at høre
 om
 > den også er til skandinaviske høje mennesker :)
 
 Jeg har ikke prøvet den, men så en der holdt på en parkeringsplads. Den ser
 meget høj ud - tror det er i samme stil som min C3 pladsmæssigt. Og den kan
 fint bruges af høje mennesker.
 
 /Kasper Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jakob (26-09-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob
 | 
 Dato :  26-09-04 12:02
 | 
 |  | 
 
            .... men at den har taget din plads kan vi jo kun tilskrive som noget
 negativt til selve bilen     -- 
 Med venlig hilsen  //Jakob
 Fjern tallet ni for at emaile mig.
            
             |  |  | 
   Kasper Hansen [8270] (26-09-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  26-09-04 12:27
 | 
 |  | 
 
            > ... men at den har taget din plads kan vi jo kun tilskrive som noget
 > negativt til selve bilen    Ej, der var masser af pladser. Men jeg skulle jo lige hen og kigge lidt
 nærmere på den, når den nu holdt og så ny ud... Troede faktisk ikke at de
 var blevet sluppet løs endnu?
 /Kasper Hansen
            
             |  |  | 
  Jacob Buus Smidt (26-09-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt
 | 
 Dato :  26-09-04 21:28
 | 
 |  | 
 
            >
 > Jeg har siddet og luret på Mitsubishi's hjemmeside for at finde lidt
 > informationer om den nye Colt. Den virker ret interessant, men er der
 nogen
 > her der har hørt lidt om den? Evt. prøvet den, eller? Jeg har desværre
 ikke
 > selv tid til at prøvekøre den idag, derfor ville det være lækkert at høre
 om
 > den også er til skandinaviske høje mennesker :)
 >
 Jeg har prøvet den i dag. Der var tale om en 1.5 Instyle All-shift, dvs. den
 "store" udstyrsmodel med "automatgear", som er et 6-trins robotgear på linie
 med Citroens Sensodrive og Toyotas MMT osv. Jeg havde aldrig prøvet et sådan
 gear før, og jeg må sige, at jeg er skuffet over virkemåden, når der køres i
 "automatic" mode. Hvis man ikke er meget påpasselig med speederen, føles det
 som om, man er ude og køre med en person, der aldrig før har prøvet at
 skifte gear. Til gengæld fungerede det fint under manuel styring
 ("tiptronic"-agtigt). Derudover syntes jeg, at der ved motorvejshastighed
 var meget kabinestøj fra både vind og motor i forhold til min gamle Polo 1.6
 (fra '97), hvilket egentlig overraskede mig en del.
 Set bort fra ovenstående, synes jeg at det var en rigtig lækker og smart
 bil, og der var rimeligt skub i den. Hvis man blot ser All-shift gearet som
 et moderne alternativ til et manuelt gear og i øvrigt ikke interesserer sig
 for høje omdrejningstal, tror jeg sagtens, at man kunne blive glad for sådan
 en vogn.
 Mht. pladsen, så virkede den rimelig rummelig, men jeg er ikke høj nok til
 at vurdere dit spørgsmål jf. "høje mennesker"    Jacob
            
             |  |  | 
  Kasper Hansen [8270] (27-09-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  27-09-04 05:59
 | 
 |  | > med Citroens Sensodrive og Toyotas MMT osv. Jeg havde aldrig prøvet et
 sådan
 > gear før, og jeg må sige, at jeg er skuffet over virkemåden, når der køres
 i
 > "automatic" mode. Hvis man ikke er meget påpasselig med speederen, føles
 det
 > som om, man er ude og køre med en person, der aldrig før har prøvet at
 > skifte gear.
 
 Nu har jeg som sagt ikke prøvet Mitsubishis version af robotgearene, men
 hvis det er som i min Citroën, er det altså ikke så slemt som du beskriver
 det. Jeg vil give dig ret i at man tydeligt bemærker det i starten, men det
 forsvinder også med tiden. Desuden har jeg lagt mærke til at man næsten ikke
 opdager det, når man er passager. - Jeg har en ide om at det skyldes, at man
 ikke selv gør noget aktivt for at skifte gear, og dermed er mere "vågen"
 over for pludselige forandringer. Min teori understøttes af, at du siger at
 det virker fint i manuel mode. Når man er bevidst om, at der kommer et
 gearskift er man også bevidst om at bilen skifter lyd, og måske giver et
 lille ryk.
 
 /Kasper Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Jacob Buus Smidt (27-09-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt
 | 
 Dato :  27-09-04 17:21
 | 
 |  | 
 
            >
 > Nu har jeg som sagt ikke prøvet Mitsubishis version af robotgearene, men
 > hvis det er som i min Citroën, er det altså ikke så slemt som du beskriver
 > det. Jeg vil give dig ret i at man tydeligt bemærker det i starten, men
 det
 > forsvinder også med tiden. Desuden har jeg lagt mærke til at man næsten
 ikke
 > opdager det, når man er passager. - Jeg har en ide om at det skyldes, at
 man
 > ikke selv gør noget aktivt for at skifte gear, og dermed er mere "vågen"
 > over for pludselige forandringer. Min teori understøttes af, at du siger
 at
 > det virker fint i manuel mode. Når man er bevidst om, at der kommer et
 > gearskift er man også bevidst om at bilen skifter lyd, og måske giver et
 > lille ryk.
 >
 Det er muligt, at du har ret, og jeg er heller i tvivl om, at man sagtens
 ville kunne vende sig til det og lære at bruge det rigtigt. Men det ændrer
 ikke på, at man ikke har helt samme komfort, som med et traditionelt
 automatgear, bl.a. skal man, så vidt jeg kan fornemme, løfte foden fra
 speederen ved gearskift, hvilket jo forekommer lidt uhensigtsmæssigt under
 acceleration    Hvor mange gear har din Citroën egentlig? For Colt'en har 6 gear, og så
 bliver det jo til en del gearskift i forhold til f.eks. en 4-trins
 automatgearkasse.
 Jacob
            
             |  |  | 
    Kasper Hansen [8270] (27-09-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  27-09-04 22:12
 | 
 |  | 
 
            > Det er muligt, at du har ret, og jeg er heller i tvivl om, at man sagtens
 > ville kunne vende sig til det og lære at bruge det rigtigt. Men det ændrer
 > ikke på, at man ikke har helt samme komfort, som med et traditionelt
 > automatgear, bl.a. skal man, så vidt jeg kan fornemme, løfte foden fra
 > speederen ved gearskift, hvilket jo forekommer lidt uhensigtsmæssigt under
 > acceleration    Nå, du sammenligner med rigtige aut. gear - det er langt fra samme komfort.
 Det er vi helt enige om. Det korrekte er vel at sammenligne dem med manuelle
 gear - for det er jo en helt manuel gearkasse, blot med automatisk skift.
 Man skal faktisk slet ikke løfte foden - det gælder bare om at accelerere
 jævnt, og ikke *alt* for hårdt. Det giver for det meste et lille ryk i
 bilen, når den skifter gear, men det mener jeg ikke er anderledes end med
 manuelt gear. Du skal tænke på at den ikke kobler ud, når du slipper
 gassen - så hvis du slipper pedalen hurtigt mens du accelererer, så får du
 et endnu større ryk. - Men det kan godt tænkes der er forskel på den benzin
 du har prøvet, og så min dieselbil. Der er jo trods alt forskel på hvor
 momentet ligger omdrejningsmæssigt, og det vil nok ændre oplevelsen af
 gearskiftet. Har aldrig prøvet det i en benzinbil.
 > Hvor mange gear har din Citroën egentlig? For Colt'en har 6 gear, og så
 > bliver det jo til en del gearskift i forhold til f.eks. en 4-trins
 > automatgearkasse.
 Den har 5 gear, og det er nok rigeligt til den lille 1,4 HDi. Men havde det
 været en 2,0 (som man desværre ikke kan få i C3), havde 6 gear været et must
 synes jeg.
 /Kasper Hansen
            
             |  |  | 
 |  |