Sælges: Mauser 98
Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 26-09-04 06:39

Jeg er ved at rydde lidt op, og vil sælge en riffel, som er bygget op på
en Mauser 98 lås. Pipen er en Otterup - ikke en banepipe - kal. 6,5x57.
pipen er praktisk talt ubrugt (målt efter). Jeg har renoveret skæftet,
som fremstår meget smukt. Der er en rigtig solid og pæn ( meget elegant)
stål montage, som er placeret på Weaverbaser. Der sidder en kahles 6x42
monteret. jeg har beddet riflen og monteret Timneyaftræk - kan kun sige,
at riflen skyder fantastisk.....

hvad skal den koste????....ved ikke rigtig... kom med et bud..!!

Fra : Kito

Dato : 26-09-04 08:56

Det lyder som en god riffel, men jeg kan kun sige dette at forskellen på en
6,5 x 55 og en 6,5 x 57 er ca. 12 kr pr træningsskud, forstået på den måde
at træningsammunition er billig til den første model men dyr til din model.
Hvis man er hjemmelader er det ikke noget problem med den kaliber, men mange
førstegang jægere bør købe mere gængse kaliber.
Mit råd er at købe den kaliber som der også er mulighed for at få billig
træningsammunition til, så det er muligt at komme på skydebanen til rimelige
penge.
Nu er det ikke for at skræmme købere væk da der ikke er noget i vejen med
riflen, men kun en oplysning til førstegang riffelskytter med få penge på
lommen, at det er dyrt at træne med 6,5 x 57
Jeg har selv en 6,5x 57R og her er vejledende pris i forretning ca. 400 -
600 hundred for 20 skud. Men her skal der så lige tilføjes at der er med
rand da det er en drilling og her er der ingen billig løsning ud over at
lade selv.
Nu kan du så svare mig hvad det rager mig, men det gør det så langt at jeg
som riffelinstruktør ser alt for mange der fortryder et køb, fordi de ikke
viste nok om mulighederne og priser på ammunition og derved ikke får trænet
med riflen.

mvh
Poul Jacobsen

Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 03-10-04 15:19

Ja, det gør jeg så....... hvad rager det dig!!!

Der er jo hjemmeladere i dette land, og man må jo tænke sig om før man
køber riffel og gøre sig klart til hvad og hvilket formål man ønsker
riflen anvendt til. Kan sige, at jeg lader selv og laver træningsammo.
til ca. 2,50 kr. stk. (når man har hylstrene, som kostede omkring 2-3
kr. for
nye)- ladet med en 140 grain Remingtonkugle, som fint kan anvendes til
jagt på råvildt.

Lars