Købes Bådtrailer
Fra : pers

Dato : 25-09-04 20:21

Jeg søger en bådtrailer til jolle 14 fod
Per Mortensen

Fra : Splitcane

Dato : 26-09-04 19:37

"pers" skrev d. 25-09-04 20:21 dette indlæg :
> Jeg søger en bådtrailer til jolle 14 fod
> Per Mortensen

For et par år siden søgte jeg også en trailer til samme str. båd. Den
ene jeg fandt var i så dårlig stand, at den ikke burde være med plade
på. Mit råd til dig er derfor:
Enten at kontakte dit lokale trailercenter og købe en ny. Det gjorde jeg
- til Kongeaa Trailercenter pris: 5500,-. Det sved i tegnebogen men jeg
har ikke fortrudt. Og husk "længe efter den billige pris, huskes kun den
dårlige kvalitet".

Eller at købe et sæt med båd, motor og trailer og sælge det fra du ikke
kan bruge selv. Du skal dog være opmærksom på tailerens hjulophæng og
lejer! Er hjulophænget slidt eller defekt skal du beregne ca. 1500,- til
nye plus evt. timeløn hvis du ikke selv kan skifte dem (og det er træls
arbejde!!!!!) Hjullejerne er ikke så dyre, men der skal bruges en
formiddag i selskab med det rigtige værktøj for at skifte dem. Så er der
kabler og paraboler i lygterne. Nye paraboler er et par timers (hvis du
er fingernem) arbejde herefter er du en lille plovmand fattigere - husk
på at en lygtebom der har været i saltvand en gang, har fået ødelagt
parabolerne og kablerne for tid og evighed.

Du skal også huske på at den størrelse trailer du søger oftest sælges
med den båd der ligger på den. Derfor er der langt mellem dem. Jeg tror
du for bedste resultat ved at købe en ny.

http://www.kandu.dk/