putty.exe - Network error: Software caused~
Fra : jma

Dato : 25-09-04 18:59

Hej,
Ved ikke om det er den korrekte gruppe, men jeg tillader mig at poste her.
Jeg bruger af og til putty.exe når jeg kun har adgang til en windows maskine
til at logge på nogle linux servere.
Desværre sker der af og til det at jeg får denne fejl:
"Network error: Software caused connection abort"
.... og bliver smidt af, hvilket er ret irriterende. Jeg tror det sker hvis
der er andre programmer som downloader imens. Er der noget man kan gøre for
at undgå dette, uden at bede om at lukke nogle programmer ned?

Mvh Jan

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 25-09-04 19:53

jma wrote:
> [...]
> der er andre programmer som downloader imens. Er der noget man kan gøre for
> at undgå dette, uden at bede om at lukke nogle programmer ned?
Du skal sætte en begrænsning på din download, grunden til forbindelsen
ryger at der ikke komme noget pakker igennem.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Lasse B. Jensen

Fra : bula vinaka

Dato : 25-09-04 22:13

"Lasse B. Jensen" <devnull@gymer.dk> wrote in message
> Du skal sætte en begrænsning på din download, grunden til forbindelsen
> ryger at der ikke komme noget pakker igennem.

Tak for svaret.
Det hjælper desværre ikke. Jeg har forsøgt at begrænse helt ned til
2bit/sek. Stadig kan jeg ryge af.
Jeg tænkte om man kunne sætte en indstilling, således at putty ville være
mere tolerant?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-09-04 22:29

"jma" <jpeace73@SPAMhotmail.com> writes:

> ... og bliver smidt af, hvilket er ret irriterende. Jeg tror det sker hvis
> der er andre programmer som downloader imens. Er der noget man kan gøre for
> at undgå dette, uden at bede om at lukke nogle programmer ned?

Visse systemer lukker forbindelsen hvis der ikke har været trafik på
linien i en vis periode. Er det tilfældet, kan du undgå det ved at
den ene maskine "ping"er den anden med jævne mellemrum.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-09-04 23:08

"jma" == jma <jpeace73@SPAMhotmail.com> writes:

> [...]

> sker hvis der er andre programmer som downloader imens. Er der noget
> man kan gøre for at undgå dette, uden at bede om at lukke nogle

Jeg har det samme problem, og jeg har ikke været i stand til at finde
en løsning på problemet. Så derfor er jeg begyndt at køre alle mine
remote logins via ssh i screen(1). Det forhindrer godtnok ikke at man
taber forbindelsen engang imellem, men i det mindste kan man fortsætte
hvor man er kommet til.

Men hvis du finder de viises sten omkring det grundlæggende problem,
må du gerne beskrive løsningen her.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Alex Holst

Dato : 26-09-04 01:54

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> [...]
> remote logins via ssh i screen(1). Det forhindrer godtnok ikke at man
> taber forbindelsen engang imellem, men i det mindste kan man fortsætte

Sker det kun naar din session er idle?

Hjaelper det at saette ClientAliveInterval til 15-30 sekunder eller
noget tilsvarende lavt?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-09-04 10:48

"Alex" == Alex Holst <a@mongers.org> writes:

> Sker det kun naar din session er idle?

For det meste. Men jeg har for eksempel prøvet at sætte et ur i min
emacs modeline, uden at det har ændret på hyppigheden.

> Hjaelper det at saette ClientAliveInterval til 15-30 sekunder eller
> noget tilsvarende lavt?

Jeg har faktisk ikke skænket det en tanke at der var noget at komme
efter på serverside, så svaret er nej. Nu har jeg sat den til 20, og
så må vi se om det hjælper.

Fra : bula vinaka

Dato : 26-09-04 12:58

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message
> Sker det kun naar din session er idle?
>
> Hjaelper det at saette ClientAliveInterval til 15-30 sekunder eller
> noget tilsvarende lavt?

Det ser ud til at det virker
Jeg lige prøvet at sætte keepalive til 20 på en (a) og en anden(b) uden at
ændre noget. (b) har fået connection abort, mens (a) stadig har forbindelse.
Takker mange gange for tippet

Hilsen Jan

Fra : Niels Callesøe

Dato : 26-09-04 15:48

> [...]

> kan man fortsætte hvor man er kommet til.
>
> Men hvis du finder de viises sten omkring det grundlæggende

Det kan løses fra PuTTY uden serverside modifikationer:

PuTTY -> Connection -> Seconds between keepalives: [ ]

Jeg bruger selv 30 sekunder, og har aldrig problemer. PuTTY's default
for keepalive er 0 (deaktiveret) og ender dermed altid med at skvatte
af, hvis man lige kigger væk.

--
Niels Callesøe - dk pfy
496620796F752063616E207265616420746869732C00