Nutramigen, købes hvor?
Fra : jones_net

Dato : 25-09-04 18:03

Hejsa

Hvor kan jeg købe Nutramigen (mælkeerstatning) ud over Apoteket?

Da vi skal bruge temmeligt meget af det, vil jeg se, om det ikke er muligt
at få til en lidt billigere pris end Apotekets (de er, efter min mening,
ofte dyrere på mange almindelige ting til børn, så hvorfor ikke også med
Nutramigen...)

/J

Fra : SE

Dato : 25-09-04 22:48

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få til en lidt billigere pris end Apotekets (de er, efter min mening,
> ofte dyrere på mange almindelige ting til børn, så hvorfor ikke også med

Da vi brugte Profylac (også "allergi-erstaning") for 4 måneder siden, kunne
det KUN fås på apoteket. Nutramigen er samme "formel", men bare af et andet
mærke, så jeg kan ikke se, at det skulle kunne fås andre steder.
Det handler jo om, at man kan få tilskud gennem sygesikringen, hvis ens barn
er på "allergierstatning" efter lægelig vurdering. Det ville være svært at
administrere, hvis ikke apoteket havde eneforhandling. Og netop pga.
tilskuddet, ville prisen nok være den samme, slevom man - mod forventning -
skulle kunne købe det et andet sted. Det to mærker apoteket har, koster også
det samme, så vidt jeg husker, så ikke engang dér er der noget at spare. Og
ja - det ER dyrt.
Kan I ikke få tilskud?

/se

Fra : alania

Dato : 06-10-04 14:45

Hejsa

Mener nu kun det kan købes på apoteket. Lider dit barn af mælke allergi????
Det gjorde min søn det første år og kommunen betalte for alt den mælke
erstatning vi skulle bruge

Knus