DivX på en bærbar.
Fra : Erik Hansen

Dato : 13-05-01 14:15

Hejsa.

Jeg er ved at overveje at anskaffe mig en bærbar PC / notebook.

Da jeg nu alligevel skal have en fra ny af, så kan jeg jo lige så godt
købe en som også kan lidt mere end det jeg skal bruge den til.

Derfor har jeg tænkt på at jeg evt. kunne afspille DivX film på den,
men kan sådan en klare det i full screen.?

Hvis jeg køber en med en 600 MHz celeron processor, det skulle vel
være nok, men hvad med grafiken er hastigheden ok der.? Og hvordan ser
det i det hele taget ud på en TFT skærm.?

....Erik

Fra : Claus S.

Dato : 13-05-01 17:37

Jeg kan da oplyse at en Celly 300Mhz med 14,1" TFT skærm kan sagtens
afspille DivX i fuld skærm (800*600, 24bit True Colours).

Maskinen er en SqumPack Armada 1500C

Mvh
Claus S.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 13-05-01 18:19

300mhz, celereon, divx... det kommer da vist ikke til at køre ordentligt.

Min 350P2 m/384Megs kan ikke engang hive DVD i god kvalitet (hiver omkring
15-20fps) - så en fivx på 300mhz holder vist ikke.

Hvad siger i andre ? er det min maskine der trænger til en kraftig
oprydninger eller...

Fra : Claus S.

Dato : 13-05-01 22:13

A. ska´lige tilføje, at OS er Win 98 SE.

Mvh
Claus S.

Fra : Mick Johansen

Dato : 13-05-01 21:51

Tjoeh, min bærbare PII/366Mhz klarer da DIVX helt fint, så det burde ikke
være et problem. Men DVD kører heller ikke helt flydende hos mig.

-Mick

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 14-05-01 16:50

> [...]
> være nok, men hvad med grafiken er hastigheden ok der.? Og hvordan ser
> det i det hele taget ud på en TFT skærm.?

På min PIII500 kører DivX helt fint i 1024*768. Det ser OK ud på en
TFT-skærm sålænge du sidder lige foran skærmen. Hvis skærmen er større end
13,3" kan du immervæk godt få lidt problemer med at sidde i en vinkel så den
sorte farve er sort over hele skærmen.
Jeg har TV-out på min ThinkPad og den er jeg rigtig glad for. Der er nu ikke
noget som at se DivX-film på et TV og lydanlægget koblet til. Så hvis du
ikke lige har en anden computer med TV-out ved siden af TV'et, bør du
overveje at købe en laptop med TV-out, da den er lidt lettere at flytte med
end en stationær PC.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Erik Hansen

Dato : 14-05-01 18:22

On Mon, 14 May 2001 17:50:06 +0200, "Jimmy Nielsen"
<jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote:

> [...]
>13,3" kan du immervæk godt få lidt problemer med at sidde i en vinkel så den

Jeg har netop tænkt på 13.3" TFT. 14.1" bliver for dyrt.

> [...]
>ikke lige har en anden computer med TV-out ved siden af TV'et, bør du
>overveje at købe en laptop med TV-out, da den er lidt lettere at flytte med

Det er jo lige det jeg har luret på. Jeg har ikke TV out på min
stationære PC, og det med at flytte den det kan jeg godt glemme, det
gider jeg ikke.

Som nævnt i mit mail for få min siden, så har jeg kikket på en HP, som
også har TV out.

....Erik

Fra : HelloKitty

Dato : 15-05-01 21:42

> Det er jo lige det jeg har luret på. Jeg har ikke TV out på min
> stationære PC, og det med at flytte den det kan jeg godt glemme, det
> gider jeg ikke.
Lidt kortsigtet tænkt måske?!?

> Som nævnt i mit mail for få min siden, så har jeg kikket på en HP, som
> også har TV out.
HP er for dyrt.

Fra : Erik Hansen

Dato : 14-05-01 18:10

Jeg kan regne ud på de svar som er kommet i gruppen, at afspilling af
DivX skulle ikke være noget problem.

Så kommer næste etappe.

Hvilken en skal jeg vælge.?

Jeg har kikket på en HP OnmiBook XE3 med 650 Mhz, 64 Mb ram, 13,3 "TFT
og netværkskort indbygget.

Nogen som kan sige noget generelt om denne.?

Ellers er mine krav som følge.

* Helst ikke over 13.000.-
* Minimum 64 Mb ram, evt. 128.
* Netkort, evt. et PCcard kan bruges dog må den samlede pris stadig
ikke overstige 13.000.-
* Helst med Win98

De fleste bærbare jeg ser er med Windows ME, det bryder jeg mig ikke
om, jeg vil gerne have med Win98, da jeg ikke har gode erfaringer med
Windows Me. Ikke fordi 98 er meget bedre.

....Erik