Jmail "nægter" at sende til bestemt mail.
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 25-09-04 16:15

Jeg har en form som bruger udfylder med mail, brugernavn og det
fuldenavn. Det hele sættes ind i en database og brugeren modtager
derefter en mail med brugernavn og kodeord.
Det virker tilsyneladende helt fint. Jeg har flere brugere, har
selv testet det fra forskellige mails, men jeg har én mail
adresse der ikke modtager noget!? Denne mailadresse virker ellers

M.v.h.
Michael

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 25-09-04 17:20

Hvilken version af JMail bruger du og hvor mange e-mail records har du i din
database. Jeg kan huske der engang var en bug i JMail der gjorde at hver 22.
mail ikke blev sendt.

Altså ikke forstået på den måde at den tæller 1 op hver gang der bliver
sendt med JMail, men fx når der loopes igennem 200 udsendinger, ville hver
22. mail ikke blive sendt.

Det er nok ikke dit problem, men man ved jo aldrig :)

--
Venlig hilsen,
Peter F. Poulsen

Fra : Torben Brandt

Dato : 26-09-04 00:17

Michael Tillgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> selv testet det fra forskellige mails, men jeg har én mail
> adresse der ikke modtager noget!? Denne mailadresse virker ellers

Det er svært at vide, men her er et par bud:
- Mailen er blevet forsinket. Prøv evt at vente nogle timer (måske
en dag). Måske har der været problemer på en eller anden server "på
vejen" til den pågældenden modtageradresse.
- Din afsender-mailserver er blacklistet, og modtager-serveren
sorterer mails fra blacklistede servere fra.
- Modtageradresse har et eller andet filter, som (muligvis ved en
fejl) sorterer din mail fra fordi den 1) ligner spam 2) indeholder
en ulovlig vedhæftet fil 3) indeholder et ulovligt ord 4) eller
noget lignende.

Har du i øvrigt tjekket efter at afsenderadressen ikke modtager en
mail-rapport, hvor fejlen er beskrevet...

En anden ide: Prøv at send en mail til den mail-adresse der ikke
modtager noget, men sæt en der virker som CC.
Hvis mailen under CC modtager mailen, så ved du at din mail blev
afsendt - men godt nok ikke hvorfor den anden ikke kan modtage...

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 26-09-04 11:18

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Hvis mailen under CC modtager mailen, så ved du at din mail blev
> afsendt - men godt nok ikke hvorfor den anden ikke kan modtage...
Tak til jer begge for budene.
Jeg prøvede med at udfylde CC-feltet og cc'eren modtog mailen uden
problemer, hvorimod den rigtige mail ikke modtog noget. Så jeg tror at
mailadressen er blacklistet af gud ved hvilken grund?
M.v.h.
Michael