Spørgsmål fra en begynder
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 25-09-04 15:23

Hej,

Jeg er først ved at lære at fiske (autodidakt) - det er en spændende
verden..
Jeg er dog kommet i tvivl om mit opsæt af de forskellige flueliner er sat
rigtigt på. Jeg har min bagline, der er sat sammen med fluelinen - så langt
er jeg med. Men så er der forlinen (den med det runde øje eller løkke),
hvordan skal den vende? Skal den monteres på den midterste line, eller er
det her jeg ved hjælp af en ekstra fiskeline skal montere fluen. Jeg har
ledt, forgæves, på mange hjemmesider, men der er ikke nogen af dem, der
beskriver dette for mig.

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig.

MVH
Thomas Pedersen

Fra : AKMEH

Dato : 25-09-04 20:26

Hej Thomas

Jeg kan anbefale dig at gå på biblioteket. Lån bogen: Godt igang -
Fluefiskeri af Niels Vestergaard.
Alternativt vil jeg anbefale 1 uge på Samsøhøjskole - kursus for fluefiskere
med Preben Petersen og Steen Ulnits - Man bliver høj i lang tid.

Knæk og Bræk

Fra : Anders And

Dato : 30-09-04 00:22

Thomas Pedersen <t-s@pedersen.mail.dk> skrev:
>Hej,
>
>Jeg er først ved at lære at fiske
>(autodidakt) - det er en spændende
>verden..
enig

>Jeg er dog kommet i tvivl om mit
>opsæt af de forskellige flueliner er sat
> [...]
Forfanget skal være yderst og kobles til fluelinen (din kastevægt)
og forfanget skal have den tynde ende yderst naturligvis :)

>monteres på den midterste line, eller er
>det her jeg ved hjælp af en ekstra
>fiskeline skal montere fluen. Jeg har
>ledt, forgæves, på mange hjemmesider,
Prøv en god illustrativ bog, fra biblioteket eller end
fiskebutik/boghandel, nogle ting skal helst læses i en god bog nær
den
åbne ild en vinteraften med ild i piben :)