Hvor køber I line?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-09-04 14:40

Hej,

Der er efterhånden mange små webshops, der forhandler fiskegrej, så
det er ikke så nemt at have et overblik....

Jeg plejer at anvende 0.18-0.25 og fortrækker alm. nylon med mindst
500m på spolen.

Nu er jeg ved at løbe tør. Hvor køber I henne?

Mvh,

Morten

Fra : Jimmy

Dato : 25-09-04 16:33

"Morten Nielsen" <DELETEnyhedsgrupper@mortenn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 500m på spolen.
>
> Nu er jeg ved at løbe tør. Hvor køber I henne?

Nu er jeg ikke ekspert, men.....
500 meter lyder af temmelig meget.
Hvilken form for fiskeri dyrker du?
Jeg har på mit hjul ca. 175 m. 0,37 mm. - og det holder til 10 kg. ca.

Jeg har selv fået anbefalinger på line-navne som Fireline og Whiplash.
Og de skulle være noget af det stærkeste, du finder på markedet.
Skulle jeg have en line, som var mindst lige så stærk, som den jeg har
nu, ville jeg kunne nøjes med 0,17 mm.
Jeg har købt min line hos en alm. jagt- og fiskeriforretning.
Den næste købes nok hos Jan og Bo.

Mvh. Jimmy.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-09-04 16:54

On Sat, 25 Sep 2004 17:33:09 +0200, "Jimmy" <J-man@microsoft.com>
wrote:

>500 meter lyder af temmelig meget.

Jeg har ikke 500 meter line på hjulet - der sidder noget i retning af
100 meter. Derimod vil jeg købe mindst 500 meter line ad gangen.

>Hvilken form for fiskeri dyrker du?

Ganske almindeligt kystfiskeri efter havørred.

/Morten

P.s. Såfremt du virkelig har et microsoft-alias, bør du nok ikke bruge
det i nyhedsgrupper, da du uundgåeligt vil modtage spam. Såfremt det
bare er noget, du har fundet på, bør du ændre det til noget
ikke-eksisterende.

Fra : Jimmy

Dato : 25-09-04 17:15

> Jeg har ikke 500 meter line på hjulet - der sidder noget i retning af
> 100 meter. Derimod vil jeg købe mindst 500 meter line ad gangen.

Nå ok.. på den måde.

>Hvilken form for fiskeri dyrker du?
>
> Ganske almindeligt kystfiskeri efter havørred.

Ok, og har du haft bid af noget stort?

> [...]
> det i nyhedsgrupper, da du uundgåeligt vil modtage spam. Såfremt det
> bare er noget, du har fundet på, bør du ændre det til noget

Javel ja..
Det vil jeg da tænke over.

Mvh. J.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-09-04 14:34

On Sat, 25 Sep 2004 18:15:10 +0200, "Jimmy" <J-man@microsoft.com>
wrote:

>Javel ja..
>Det vil jeg da tænke over.

Jeg synes sjovt nok, at du burde gøre mere end bare tænke over det....
Een ting er, at der bliver sendt spam til et domæne, hvor du ikke er
bruger. Noget andet er, at du spilder folks tid: Jeg har rent faktisk
brugt tid på at checke, hvilket M$-kontor du sad på, da jeg tænkte, at
vi kunne tage ud sammen engang...

/Morten