Hvorfor?
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 08:09

Når nu jeg modtager en eller anden latterlig spam mail fra et eller
andet bizart sted i verden - hvorfor lukker man så ikke kilden ned? Er
det ulovligt...eller hvad`?

Eksempelvis får jeg en spam fra et eller andet tysk dial-in, som
reklamerer for http://www.techsupport24.com. Hvorfor gi'r man ikke
ejeren af det doæne en virtuel skalle?

Jeg antager at det er beviserne, der halter...mit spørgsmål er vel
egentlig retorisk...det er da bare frustrerende...

/snedker :-\
---
http://dbconsult.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-04 10:55

Morten Snedker <mortenatdbconsultdotdk> wrote:

> Når nu jeg modtager en eller anden latterlig spam mail fra et eller
> andet bizart sted i verden - hvorfor lukker man så ikke kilden ned?
> Er det ulovligt...eller hvad`?

Øøøh, hvem ("man"?) skulle gøre hvad?

> [...]
>
> Jeg antager at det er beviserne, der halter...mit spørgsmål er vel
> egentlig retorisk...det er da bare frustrerende...

Det er muligt at de involverede parter overtræder betingelserne for
deres domæneregistrering, web hosting/internetadgang, el.lign. Men det
vil være en meget langsommelig proces at forfølge den sag. Grundlaget
for at fratage folk et domæne skal naturligvis være i orden. Hvis du har
god tid, kan du prøve at tage whois oplysninger på alle de websites, som
der reklames for i de spam mails du modtager. Jeg tror at du i mange
tilfælde vil se domæner, som lige er oprettet, og hvor der er
ufuldstændige oplysninger om ejeren.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 12:21

On Sat, 25 Sep 2004 11:55:16 +0200, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Øøøh, hvem ("man"?) skulle gøre hvad?

Ja, det ved jeg sgu egentlig heller ikke. Jeg får spammails fra alle
mulige mærkelig steder i verden (lige på nær afrika...?). Nå, men
uagtet hvor de kommer fra, så reklamerer 75% af dem for sites placeret
på CHINANET backbone...som fx. en lækker side som
http://888-luvu.com/st/?coupon

/snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 27-09-04 09:37

Morten Snedker <mortenatdbconsultdotdk> wrote in message news:<fukal0thkvm49nscu63kgotvgbv2pj6a59@4ax.com>...

> mulige mærkelig steder i verden (lige på nær afrika...?). Nå, men
> uagtet hvor de kommer fra, så reklamerer 75% af dem for sites placeret
> på CHINANET backbone...som fx. en lækker side som

Se, netop det faktum at mange spam mails indeholder klart læselige
URI'er, er blevet udnyttet i anti-spam programmer.

Se mere under http://surbl.org/ som fører lister over de domæner, der
bliver "spamvertized" i øjeblikket.

Bla. SpamAssassin version 3.0 kan direkte bruge denne form for
spam-stop.

URI-analysen har en meget meget lille risiko for at blokere for din
rigtige post og kan ikke (i øjeblikket) omgås af spammere på andre
måder end ved at registrere nye domains i en uendelighed.

Mvh. NKJensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-09-04 11:10

On 27 Sep 2004 01:37:06 -0700, news2001@e-box.dk (Niels Kristian
Jensen) wrote:

> URI-analysen har en meget meget lille risiko for at blokere for din
> rigtige post og kan ikke (i øjeblikket) omgås af spammere på andre
> måder end ved at registrere nye domains i en uendelighed.

Til gengæld ser der da ud til at være skabt en urimelig nem måde
at få 'spamlistet' andre, legitime (som i 'ikke indblandet i
spam') web-sites?

-A

Fra : Jens U. K.

Dato : 27-09-04 12:20

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Til gengæld ser der da ud til at være skabt en urimelig nem måde
> at få 'spamlistet' andre, legitime (som i 'ikke indblandet i
> spam') web-sites?

Hvordan det? Tænker du på at spammere lige inkluderer nogle ekstra
"normale" urls i deres spam f.eks. hotmail.com o.lign.?

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 15:50

On Sat, 25 Sep 2004 09:08:51 +0200, Morten Snedker
<mortenatdbconsultdotdk> wrote:

>Når nu jeg modtager en eller anden latterlig spam mail fra et eller
>andet bizart sted i verden - hvorfor lukker man så ikke kilden ned? Er
>det ulovligt...eller hvad`?

Hvis jeg var et konkurent til et firma ville jeg ved at få en masse
spammails til at se ud som om de kom fra konkurentens domæne, få
lukket hans domæne.
Det kunne være scenariet hvis man gjorde som du foreslår.

det er en ærgelig fejltagelse at man så nemt kan få en e-mail til at
se ud som om den kommer fra en anden afsender.

Med venlig hilsen
Jimmy Hansen