MySQL
Fra : GodvinNet

Dato : 24-09-04 22:52

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at bruge MySQL i stedet for de konstant irriterende
Access databaser! Mit første problem er ret grundlæggende: Jeg kan ikke
finde ud af at lave en forbindelse til databasen.
Jeg har kigget alle steder, og har sågar spurgt mig frem på
programmingtalk.com, men der var der bare en der sagde at jeg skulle bruge
MSSQL.

Jeg håber i kan komme med et lidt mere kvalificeret svar!

Fra : Troels Jensen

Dato : 24-09-04 23:04

GodvinNet wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg kunne godt tænke mig at bruge MySQL i stedet for de konstant irriterende
> Access databaser! Mit første problem er ret grundlæggende: Jeg kan ikke
> finde ud af at lave en forbindelse til databasen.

Du kan bruge noget à la dette:

Set Conn = Server.createObject( "ADODB.Connection" )
Conn.Open = "Driver={mySQL ODBC 3.51 driver};Server=[servernavn];Port=
3306;Database=[databasenavn];uid=[brugernavn];Pwd=[password];"

sqlstr = "[det, du vil hive ud af / sætte ind i databasen"
set rs = conn.execute(sqlstr)

/Troels
--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Daniel Valentin

Dato : 25-09-04 00:51

Brug tutorial'en på html.dk. Der bliver det hele beskrevet, det var dér jeg startede.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : FFunky

Dato : 25-09-04 15:57

> [...]
> MSSQL.
>
> Jeg håber i kan komme med et lidt mere kvalificeret svar!

Check:
http://www.connectionstrings.com/

Med venlig hilsen
Tom Jensen