Hente/sende mail
Fra : Michael Reiler

Dato : 24-09-04 19:42

Hej

Jeg er ved at udvikle et sagsstyringssystem.
En af funktionerne i programmet, er at man skal kunne tilknytte både
modtagne og afsendte mails til en sag. Det vil sige at jeg selv skal kunne
hente mail til en bestemt bruger på en Exchange server, og kunne sende via
samme Exchange server med samme afsender.

Jeg har kigget på Indy Pop3 komponenterne til at hente mails, og SMTP til at
sende, og det virker i princippet osse godt nok. Jeg har dog et problem med
de mails jeg henter via Pop3, jeg har stadig ikke forstået hvad jeg skal
gøre ved selve mailen, der er jo en masse html-ting og lignende i selve
message-body'en.

Jeg har også kigget lidt på et gå via Outlook (alle brugere af programmet
har Outlook på deres computer), og evt. gemme beskederne i .Msg format, så
ville jeg kunne bruge Outlook til at læse og skrive mails.

Dette giver mig et nyt problem: den enkelte bruger skal ikke sende mail i
sit eget navn, alle skal have samme afsender-adresse, så det kan vel give
problemer når man bruger Outlook ?

Er der nogen gode forslag til hvordan man gør sådan noget ?

Michael

Fra : Alex B. P.

Dato : 16-10-04 14:21

Jeg ville lige overveje nogle af de mange COM / COM+ komponenter der findes.

Jeg har selv anvendt en mail komponent fra firma'et :
http://www.chilkatsoft.com/ med stor succes, idet den giver nogle metoder
til at udtrække mails og særligt de attachments som evt. er vedlagt disse
mails.

Herefter kan man manipulere og gemme mails i *.EML format ... - desværre
ikke *.MSG format, men det virker fint med Outlook Express, som jo netop
kører med *.EML format.

Ellers må der findes nogle værktøjer til at konvertere formaterne ... mon
ik' ?

Prøv at se mere på link'et: http://www.chilkatsoft.com/ om ikke de har noget
du kan bruge ...

/Alex BP