IP...
Fra : Søren Larsen

Dato : 24-09-04 18:30

Hej

Da jeg lige har fået ADSL, ved jeg ikke lige om spørgsmålet høre under denne
gruppe

1: Hvor finder jeg min IP, og hvor indstiller jeg den rigtige, min router
siger 10.0.0.1, det er en Zyxel 650
2: Hvor indstiller jeg så jeg åbner 4661 og 4662, (Æslet)
3: Min bulletproff, siger også at min ip er 10.0.0.1

Det er nogle af mine spørgsmål.

Er der en god side om ADSL, på dansk, og indstilling af routeren

MVH

Søren Larsen

4 / 768 linje

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-09-04 19:05

Søren Larsen <bongo@xxxhas.dk> wrote:

> 1: Hvor finder jeg min IP, og hvor indstiller jeg den rigtige, min
> router siger 10.0.0.1, det er en Zyxel 650

http://www.myip.dk/ giver dig IP på WAN siden (den IP som routeren
præsenterer sig med på internettet).
10.0.0.1 er din IP på LAN siden (som routeren har tildelt din computer).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-09-04 20:29

Søren Larsen wrote:

> 2: Hvor indstiller jeg så jeg åbner 4661 og 4662, (Æslet)

Æslet behøver ikke de åbne porte, så drop tanken for en sikkerheds
skyld

Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Larsen

Dato : 24-09-04 21:34

> Æslet behøver ikke de åbne porte, så drop tanken for en sikkerheds
> skyld
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hvor skal man ændre i sin opsætning hvis man vil sætte en server op, man kan
da ikke logge ind med 10.0.0.1

Er det under LAN, og så under TCP/IP, ændre man så det til til IP, i stedet
for 10.0.0.1, i sin modem setup

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-09-04 22:51

Søren Larsen wrote:

> Hvor skal man ændre i sin opsætning hvis man vil sætte en server op,

Du har spurgt for 3 timer siden. Er det nødvendigt at stille samme
spørgsmål igen?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Langpap

Dato : 25-09-04 08:41

Jesper G. Poulsen wrote:

> Du har spurgt for 3 timer siden. Er det nødvendigt at stille samme
> spørgsmål igen?

Du skal ind i web interfacet til Zyxel og åbne de porte ellers får du
ikke high id.
Jeg mener det det er på 192.168.1.1:8008
for at sætte server på ftp osv. der port 21 osv...

Mvh
jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-09-04 15:35

Jesper Langpap wrote:

> Du skal ind i web interfacet til Zyxel og åbne de porte ellers får du

Nej, det skal jeg ikke. Du skal derimod undersøge hvem der vil vide
hvad.

Jesper G. Poulsen

Fra : BorreBoy

Dato : 25-09-04 08:39

> [...]