Mid og nummer?
Fra : pepss

Dato : 24-09-04 18:20

Hejsa NG

jeg er stadig ved at lave et poker spil...
kortene har et nummer f.eks. hjerter 7 er 17 (1 for hjerter 7 for syv).
når jeg så skal skille tallet for at se vilket kort det er bruger jeg denne
kode:
kort1_farve = Left(kort1, 1)
kort1_nummer = Mid(kort1, 2)
osv. med de 5 kort. til sidst ligger jeg den sammen i et array

senere vil jeg så tælle antal af hjertet osv. ud af de 5 kort på denne måde:
arrkort_farver = Split(kort_farve,",")

For t = LBound(arrkort_farver) to UBound(arrkort_farver) <----- line 97
Select Case arrkort_farver(t)
Case 1
hearts = hearts + 1
Case 2
diamonds = diamonds + 1
Case 3
spades = spades + 1
Case 4
clubs = clubs + 1
End Select

men her går det galt og jeg får denne fejl:
Typer stemmer ikke overens: '[string: ""]'
/poker/poker.asp, line 97

hvordan klare jeg den? kan jeg dele tallet uden at lave det om til en streng
eller kan jeg lave det og til et "tal" igen?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner