Drabelige Maggie Musejæger
Fra : Kirsten Lockenwitz

Dato : 24-09-04 15:58

Kære Kattefolk !
Forleden, lige inden vores "lille" Maggie fyldte 1 år, fangede hun sin
helt egen mus, daskede godt og grundigt rundt med den, gav den selv
nakkebiddet til døden, og dansede sin vilde sejrsdans - sidelæns, forlæns og
baglæns medens hun smed rundt med staklen - nøjagtig som hun havde set sin
mor gøre. Derefter blev musen behørigt ædt med god appetit. Kun et lille
bitte bagben blev levnet. Barskt optrin!

Derfor er Fie altså en pragtfuld mor og en mester i at oplære sit afkom -
jfr.den sidste Fie-Maggie-muse-episode i NG hvor hun overlod Maggie en
levende mus og også viste hende nakkebiddet. DET regnede jeg ikke med
Maggie havde fået fat i på den ene gang. Men hun kan det i hvert fald nu!
To døde spidsmus forud fundet i huset er sikkert også Maggies (spidsmus
siges at smage grimt). En kattekyndig mener at den erfarne Fie
sandsynligvis ikke vil slæbe døde mus hjem, men at det er den nybagte jægers
værk.

Ja Fie er en rigtig Perlemor og en Mester udi Musejagt. Og de søde små
misser vi alle sådan elsker at nusse og beundre er i virkeligheden fuldkomne
og drabelige rovdyr! Katten siges at være det mest effektive eksisterende
middel mod mus og rotter. Her i huset (- på landet og nabo til en
kornmark -)har der ikke været skyggen af mus siden misserne flyttede ind i
marts bortset fra deres stakkels små trofæer.

Og nu er Maggie ikke bange mere! Nærmere tværtimod! Går alene på jagt om
natten, fik endda så meget selvtillid efter sin stolte musejagt at hun
frivilligt og målbevidst gik helt hen til Ganga for at snuse til hendes
halespids! Og næste morgen da de to som sædvanlig hilste på hinanden gennem
en dør på klem, langede hun også et par gange ud efter den stakkels rare
hund uden anden årsag end skidtvigtighed.

Stolte hilsner
fra Musejægerne og Kirsten

Fra : Kate

Dato : 24-09-04 16:03

"Kirsten Lockenwitz" <lockenwitz@get2net.dk> wrote in

> angede hun også et par gange ud efter den stakkels rare
> hund uden anden årsag end skidtvigtighed.

Sådan er de jo også....hahaha.

Maggie lyder jo til at ha' forstået sin opgave til fulde

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.