Putty og Danske Karaktere
Fra : Rudi Hansen

Dato : 24-09-04 13:56

Jeg ved ikke om der er nogen her der kan hjælpe mig.

Jeg bruger Terminal programmet Putty fra min Windows maskine til at connecte
til min Linux box.
Og jeg kan altså ikke få æøå til at virke.

Det virker fint direkte på Linux maskinen, men altså ikke fra Putty.

Nogen der ved hvad man kan gøre?

Fra : P og T

Dato : 24-09-04 16:04

"Rudi Hansen" <rsh_remove_this_@pobox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og jeg kan altså ikke få æøå til at virke.
>
> Det virker fint direkte på Linux maskinen, men altså ikke fra Putty.

Er det en gammel version du bruger? Jeg bruger 0.55 og der virker det fint,
uden at der er gjort noget for at skal.

Per

Fra : Rudi Hansen

Dato : 24-09-04 23:04

> Er det en gammel version du bruger? Jeg bruger 0.55 og der virker det
> fint, uden at der er gjort noget for at skal.

Jeg brugte en 0.53b, men har lige hentet 0.55

Det virker desværre ikke helt, hvis jeg trykker på "æ" sker det ikke noget,
hvis jeg så gør det en gang til så kommer der et æ,
men hvis jeg prøver at bruge æøå i vi, så virker det overhovedet ikke.

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 25-09-04 14:47

Kører du Redhat 9 eller højere på din Linux maskine?

I så fald er det nok fordi den bruger UTF-8 keytable og putty bruger ISO
8859-1.

I Putty skal du ind under "emulation" så vidt jeg husker....

Fra : Rudi Hansen

Dato : 25-09-04 15:36

Det hjalp.

Dog har jeg et lille problem tilbage, jeg bruger mc meget og derfor også
dens editor mcedit.
Men i den virker æøå ikke, der der nogen der har et tip?

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 25-09-04 15:53

Rudi Hansen wrote :

> Dog har jeg et lille problem tilbage, jeg bruger mc meget og derfor også
> dens editor mcedit.
> Men i den virker æøå ikke, der der nogen der har et tip?

I Midtnight Commander går du ind under "Options"|"Display bits.." og her
enabler du "Full 8 bit input".
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Rudi Hansen

Dato : 27-09-04 14:09

> I Midtnight Commander går du ind under "Options"|"Display bits.." og her
> enabler du "Full 8 bit input".

Det virker lidt, nu kan jeg skrive æøå, jeg kan bare ikke se dem.
Hvis jeg indlæser en tekst med æøå skrevet i f.eks vi, så er der de der ikke
i mcedit?

Nogen ideer?