Forbindelse til database i global.asa
Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 24-09-04 11:23

Jeg har en del databaser, jeg giver forbindelse til i global.asa som:

Session("base1") = "DBQ=c:\baser\base1.mdb;"

Det virker også helt fint, når websiderne ligger under serverens (win2000)
default website, så de kaldes gennem IP'en.
Lige så snart siderne ligger under et domænenavn går det galt.
Så skal de ligge i en mappe under domænenavnet, for at virke og linien ser
så sådan ud:
Session("base2") =
"DBQ="&Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")&"\log\base2.mdb;"

Jeg vil imidlertid gerne have basen ud fra domænedir, for at den ikke
umiddelbart skal kunne downloades.

Hvordan kan det være, at jeg ikke kan kalde et dir uden for domænenavnet på
serveren?

Mvh Steen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 25-09-04 21:09

"Steen Ulrick Madsen" <denne@virkerikke.dk> wrote in message

> [...]
> umiddelbart skal kunne downloades.
>
> Hvordan kan det være, at jeg ikke kan kalde et dir uden for domænenavnet

Hvis du bruger Scannet så kan du ikke læse de filer der ligger i mappen
"log" De fleste (alle?) webhoteller har en mappe til databaser. Andre steder
hedder den ikke "log" men db, database osv.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.