hidden proxy server
Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 24-09-04 10:00

Jeg har fået en mail med følgende besked. Den nævner ikke noget om hvilke instruktioner der skal
følges. Er der nogen der har et bud? Jeg har installeret AVG, opdateret og ikke fundet virus.

Carsten

Dear user of mail.dk,

Your email account was used to send a large amount of junk e-mail messages during this week.
Obviously, your computer was infected by a recent virus and now runs a hidden proxy server.

Please follow the instructions in order to keep your computer safe.

Best regards,
The mail.dk team.

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-09-04 10:14

I indlægget <4153e213$0$193$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> skrev Carsten Troelsgaard:
> Jeg har fået en mail med følgende besked. Den nævner ikke noget om hvilke instruktioner der skal
> følges. Er der nogen der har et bud? Jeg har installeret AVG, opdateret og ikke fundet virus.

Det er en virus der gerne vil inficere dig. Slet den.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 24-09-04 16:48

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en virus der gerne vil inficere dig. Slet den.

Tak for oplysningen. Mailen citeret havde et par linjer mere:

-------- Virus fjernet/removed --------

TDC's mail virusscanner har fjernet transcript.zip, da den indeholdt en virus
<Navn på virus>

Fra : Joshua

Dato : 24-09-04 10:34

Carsten Troelsgaard wrote:
> [...]
>
> Please follow the instructions in order to keep your computer safe.

prøv at gå ind på > http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

køre også selv med avg men det er desvære ikke alt den kan finde så
derfor bruger jeg en online scan fra trend micro de finder den gerne :)
held og lykke

--
Mvh Josh

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 10:33

"Carsten Troelsgaard" <carsten.troelsgaard@mail.dk> wrote in message
> [...]
hidden proxy server.

> Please follow the instructions in order to keep your computer safe.

TDC skriver ikke til dig på engelsk - det er nogen der vil inficere dig, ved
at du klikker på et link i mailen.
Slet den og glem den!

Alf