TIBdatabase og timeout
Fra : Daniel Overby

Dato : 24-09-04 09:49

Jeg har et program, der bruger TIBDatabase til at tilslutte til en Interbase
database over LAN.

Nu klager brugerne over, at hvis de har programmet åbnet i lang tid (uden
brug), så kommer der en fejl, næste gang der skal sendes noget til
databasen. Der kommer følgende fejl:

"Unable to complete network request to host xxx.xxx.xxx.xxx. Error writing
data to the connection. En oprettet forbindelse blev afbrudt af softwaren på
værtscomputeren."

Jeg har en fornemmelse af, det drejer sig om en timeout-fejl. Jeg har sat
IBDatabase.IdleTimer til 0 uden det hjælper. Nogen andre forslag? Kan det
være noget i server-softwaren?

- Daniel

Fra : Thor

Dato : 24-09-04 22:19

Hej Daniel

Jeg har selv oplevet tilsvarende, - dog kke med Interbase, men Easysoft op
mod OpenVms.
Jeg fandt en løsning ved simpelt hent at sætte en timer til at foretage en
databaseaktivitet for
f.eks hvert 5. minut. Det løste problemet.

mvh Thomas Riedel

Fra : Daniel Overby

Dato : 25-09-04 07:38

> Jeg fandt en løsning ved simpelt hent at sætte en timer til at foretage en
> databaseaktivitet for
> f.eks hvert 5. minut. Det løste problemet.

Jeg havde også sådan noget "fusk" i tankerne, hvis der ikke fandtes en
"ordentlig" løsning. Tak for hjælpen.

- Daniel