Drikker de bajere eller hva´ ???
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 24-09-04 08:40

Jeg har for 2 uger siden oprettet en 2 mbit forbindelse hos cc.

Jeg har været uheldig (som flere andre) at forbindelsen hænger når den skal
lave dns-opslag pga zyxel 650r-routeren.

Her er hvad jeg har fået ud af at ringe til cc support:

1. opdater firmware - ingen effekt
Ringer til support. Dagen efter:

2. får tilsendt en cisco 677 router - ingen hul igennem da den åbenbart ikke
kan køre på 2mbit.
Ringer til support. Dagen efter:

3. får tilsendt en cisco 677 router magen til den jeg fik i går - den virker
naturligvis heller ikke, da denne router stadig ikke kan køre 2 mbit.
Ringer til support. Dagen efter:

4. får tilsendt en zyxel 650r router magen til jeg startede med - virker
naturligvis stadig ikke.
Ringer til support. Dagen efter:

5. får tilsendt endnu en zyxel 650r router - og nej, den virker stadig
ikke... -
Ringer til support - lover at jeg i morgen får en anden router.

Mon de tror, at bare jeg får tilsendt den samme router mange gange nok,
bliver jeg nok glad for den i længden...

Fra : Gevaldi

Dato : 24-09-04 08:53

Vilhelm Johansen skriblede:
> [...]
>

> Mon de tror, at bare jeg får tilsendt den samme router
> mange gange nok, bliver jeg nok glad for den i længden...

Du kan ikke i din vildeste fantasi forestille
dig at det er dig der ikke forstår at sætte
din router op. De 2 mbit har *intet* med
routeren at gøre.

--
/Gevaldi

Fra : Bo

Dato : 24-09-04 09:32

Ja hvis dit internet virker bortset fra forsinkelsen, så er det sådan det
kører på deres zyxel 650r. Og så hjælper det ikke noget at de sender dig nye
af dem.

Så må du selv ud og investere i en anden uden dette problem.

Mit indtryk er at CC kundeservice ofte kører på autopilot og ikke tænker sig
om.

> Du kan ikke i din vildeste fantasi forestille
> dig at det er dig der ikke forstår at sætte
> din router op. De 2 mbit har *intet* med
> routeren at gøre.

Det kommer vel også an på hvilken forbindelse han har. Jeg har CC på en TDC
central og der virkede Cisco i hvert fald ikke så jeg fik påduttet en Zyxel
:(

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 24-09-04 14:07

> Du kan ikke i din vildeste fantasi forestille
> dig at det er dig der ikke forstår at sætte
> din router op. De 2 mbit har *intet* med
> routeren at gøre.

Jeg citerer egentligt kun cc-support. De fortæller mig, at cisco routeren
_ikke_kan køre mere end 1 mbit.!
- og zyxel-routeren er skam sat rigtigt op - og dette er endda
dobbelt-tjekket af cc

- det er et cc-anerkendt problem, at denne router på en tdc central ikke
virker som den skal.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 24-09-04 14:33

>Jeg citerer egentligt kun cc-support. De fortæller mig, at cisco routeren
>_ikke_kan køre mere end 1 mbit.!
[...]

Det er direkte forkert.

>- det er et cc-anerkendt problem, at denne router på en tdc central ikke
>virker som den skal.
[...]

Det er til gengæld korrekt; Bit Stream Access-forbindelser (TDC) hos
Cybercity kører VPI/VPI 0/101 og de almindelige (CO-lokation) delt og
rå kobber hos Cybercity kører 0/35 ... Problemet med Cisco'en er at
VCI ikke kan sættes højere end ~ 63 ...

Cisco 67x kan fint køre 8 mbit, som er ADSL-standarden; det _er_ikke_
hastigheden, der er problemet.

--
Henrik

Fra : .Kody

Dato : 24-09-04 09:42

"Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> 1. opdater firmware - ingen effekt
> Ringer til support. Dagen efter:
>
> 2. får tilsendt en cisco 677 router - ingen hul igennem da den åbenbart

- klip

Jeg kører da fint 2mbit på en cisco 677 router uden problemer.

..Kody

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 24-09-04 10:20

".Kody" <mgs@email.dk> wrote in news:4153ddea$0$174
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> - klip
>
> Jeg kører da fint 2mbit på en cisco 677 router uden problemer.
>
> .Kody

Det gør Zyxel´s 650r nu også
Og det ved selv 3Mbit.
Mit gæt er som Gevaldi´s, at han ikke helt er klar over hvordan man
sætter det hele til så det kører korrekt.
Ihvertfald har min Zyxel kørt fint siden den blev sat til for snart
10 måneder siden.

Sejersen.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 24-09-04 11:59

On 2004-09-24, Mr. Sejersen <> wrote:

> Mit gæt er som Gevaldi´s, at han ikke helt er klar over hvordan man
> sætter det hele til så det kører korrekt.
> Ihvertfald har min Zyxel kørt fint siden den blev sat til for snart
> 10 måneder siden.

Nu kan der jo være forskel på situationer, så at udtale sig om hvad Gevaldi
kan eller ikke kan er lidt tyndt.

Thomas

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 24-09-04 14:12

> [...]
> sætter det hele til så det kører korrekt.
> Ihvertfald har min Zyxel kørt fint siden den blev sat til for snart

- min router er opsat af cc-support. Og det virker ikke.
Som sagt andet steds i tråden, handler det om, hvilken central man har i
baghaven.

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 24-09-04 14:10

> Jeg kører da fint 2mbit på en cisco 677 router uden problemer.

- det kan i følge cc-support ikke lade sig gøre ??!?

Og hos mig virkede det da heller ikke. Ingen hul igennem !

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-09-04 15:00

Hej Vilhelm Johansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> - det kan i følge cc-support ikke lade sig gøre ??!?

Når du får sådan en sludder fra en supporter, så bed om at få en anden,
som ved, hvad han/hun snakker om. Seriøst.

> Og hos mig virkede det da heller ikke. Ingen hul igennem !

Nej, men det skyldes, at den ikke kan køre via TDC og CC's bitstream-
løsning med TDC. Se de to indlæg fra Henrik Koksby Hansen.

Havde CC haft deres eget udstyr på din central, ville der intet problem
have været.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 24-09-04 09:47

>2. får tilsendt en cisco 677 router - ingen hul igennem da den åbenbart ikke
>kan køre på 2mbit.
[...]

Det har _intet_ med 2 mbit at gøre. Du sidder på en BitStreamAccess
(TDC) og Cisco'en kan ikke indstilles til dette, da VCI ikke
umiddelbart kan rettes til 101, men max kan indstilles til - er det
63?

--
Henrik

Fra : Falcon

Dato : 25-09-04 10:06

On Fri, 24 Sep 2004 10:46:47 +0200, Henrik Koksby Hansen
<news@k0ksby.dk> wrote:

> [...]
>(TDC) og Cisco'en kan ikke indstilles til dette, da VCI ikke
>umiddelbart kan rettes til 101, men max kan indstilles til - er det

Jeg har de sidste par måneder haft bøvl med min linie (1024/128) hos
CC. Den vil kun køre under halv hastighed, og CC har haft en TDC
tekniker herude, da de mente det var hos TDC fejlen var. Så her i
Torsdags ville de sende både en TDC OG en CC tekniker herud, men da de
ikke dukkede op ringede jeg til dem Fredag fpr at få en forklaring. CC
sagde så at det ikke var nødvendigt at de kom herud for de havde
fundet ud af at afstanden til centralen var for stor (ca 3900m).
MEN de havde besluttet at jeg nu skulle flyttes over på en TDC central
der ligger 200m fra hvor jeg bor (fedt nok!)
Jeg har (efter først at have haft 2 Zyxel og 1 Cisco 677 på prøve for
at se om det var der fejlen lå) nu en Cisco 677, som kører fint
BORTSET fra hastigheden
Vil jeg nu få problemer med den når jeg bliver flyttet over på TDC's
central?

mvh Falcon

ps. Undskyld den lange smøre

Fra : Nicolai

Dato : 24-09-04 09:55

> [...]
>

> Mon de tror, at bare jeg får tilsendt den samme router mange gange nok,
> bliver jeg nok glad for den i længden...

Og du har IKKE overvejet om det KUNNE være dit budskab i telefonen der er
mangelfuld?

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 24-09-04 14:14

> Og du har IKKE overvejet om det KUNNE være dit budskab i telefonen der er
> mangelfuld?

Næh - jeg er særdeles veltalende

Fra : Martin Mollerup

Dato : 26-09-04 01:39

Jer er også den ulykklige bruger af zyxel 650r-routeren, når den router
tydligvis ikke virker, må cybercity da kunne kræve en ny version af routeren
eller ny firmware til routeren.

Jeg skifter til CC fordi jeg hade mange nedbrud med TDC, samt jeg hade hørt
meget godt om CC og så får man en router der ikke altid virker, jeg vil have
mig en Cisco 837.

De har jo erkendt at den ikke virker med det store gule klistermærke de har
sat på routeren(Problemer med at komme online? sluk mig i 10 sekunder og
tænd mig igen).

Mollerup

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-09-04 09:40

"Martin Mollerup" <mo@#fjern#soh.dk> wrote in message

> De har jo erkendt at den ikke virker med det store gule klistermærke de
> har sat på routeren(Problemer med at komme online? sluk mig i 10 sekunder
> og tænd mig igen).

haha, ja de må da drikke nogen bajere når de ikke for løst problemerne hos
Zyxel, eller dropper ATM og køre med normal modem og ethernet. de vil jo
ikke engang give rabbat eller noget hvis man kæber sin egen ATM router, og
ikke vil have deres lort.

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 27-09-04 17:46

> [...]
> ikke... -
> Ringer til support - lover at jeg i morgen får en anden router.

Har ventet med spænding på i dag.
Stor var min overraskelse da også, da posten kom med _2_ pakker. Det viste
sig, at cc åbenbart synes, at jeg skulle have 2 ens zyxel 642 routere !!!
Aner ikke hvorfor - orker næsten ikke at ringe til support.

Routeren virker tilsyneladende fint til surf - men jeg kan ikke få den til
at forwarde porte til min server. Har dog endnu ikke haft tid til at rode
mere med det - så ind til videre går jeg ud fra, at det sikkert min egen
fejl - (er der andre der har haft bøvl med dette ??)

Fra : Leif

Dato : 02-10-04 14:28

Har du prøvet guiden fra http://www.adsltips.dk/langsomzyxel.php ?

Hvem påstår at Cisco 677 ikke kan køre 2 Mbit ? det klarer den da uden
problemer...

Same, same

> [...]
> mere med det - så ind til videre går jeg ud fra, at det sikkert min egen
> fejl - (er der andre der har haft bøvl med dette ??)

Hvad er problemet når du forsøger at forwarde porte med denne ? men hvis
fejlen
evt skyldes uPnP vil jeg da råde dig til at kaste 650'eren på igen såfremt
du stadig har
en af dem.

Hygge
/ Leif

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 03-10-04 21:19

> [...]
>sig, at cc åbenbart synes, at jeg skulle have 2 ens zyxel 642 routere !!!
>Aner ikke hvorfor - orker næsten ikke at ringe til support.

Kan være et problem med loopback.

prøv at telnette til den og giv den kommandoen "ip nat loopback on" i
menu 24->8.

ellers burde routeren forwarde fint fint.

--
Henrik

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-10-04 07:37

On 2004-10-03, Henrik Koksby Hansen <news@k0ksby.dk> wrote:

> Kan være et problem med loopback.
>
> prøv at telnette til den og giv den kommandoen "ip nat loopback on" i
> menu 24->8.

Man kan ikke slå loopback til på en Zyxel 642.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.