Spyware og Firewall
Fra : Ghost

Dato : 24-09-04 08:05

Jeg har Adaware og ellers kun den Firewall der er med XP

Er det nok til sikring af min pc eller bør jeg evt. køre Zonealarm eller
lign ?

Pft

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-09-04 08:22

Ghost wrote:

> Jeg har Adaware og ellers kun den Firewall der er med XP
>
> Er det nok til sikring af min pc eller bør jeg evt. køre Zonealarm eller
> lign ?

Uanset hvor mange sikkerhedprogrammer du smider på din PC, så er det
vigtigste, at du har en fornuftig opførsel. Hvis du opfører dig dumt, så
vil ingen programmer kunne hjælpe dig i længden. Hvis du til gengæld
opfører dig fornuftigt, så vil mange mene, at tilføjelsesprogrammer
generelt ikke er nødvendige.

Ovenstående er skrevet under antagelse af, at du er eneste bruger af
maskinen. Hvis den deles med børn og andre, så er situationen en anden.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk
Proud owner of GMail account :)

Fra : F.Larsen

Dato : 24-09-04 21:59

"Ghost" <vincentgroesfjerndette@webspeed.dk> wrote in message
> Jeg har Adaware og ellers kun den Firewall der er med XP
>
> Er det nok til sikring af min pc eller bør jeg evt. køre Zonealarm eller
> lign ?

Drop MS firewall og brug zonealarm ... den kan advare dig om ukendt trafik
ud af din maskine...

Om det er sikring nok, tja det kommer jo an på dine krav ...

--
Flemming

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-09-04 22:44

In article <XT%4d.52677$Vf.2496081@news000.worldonline.dk>, F.Larsen wrote:

> Drop MS firewall og brug zonealarm ... den kan advare dig om ukendt trafik
> ud af din maskine...

Der var en der anbefalede sund fornuft. Det er den firewall jeg bruger,
og jeg har ikke haft spyware eller virus på min Windows maskine de sidste
4-5 år.

> Om det er sikring nok, tja det kommer jo an på dine krav ...

Den i XP fortæller dig også om at programmer vil tale med Internet.

Det bedste er stadig sund fornuft tilsat et stænkt Mozilla Firefox.
Den er meget bedre en Internet Explorer.

Fra : John

Dato : 24-09-04 22:56

"Povl H. Pedersen" skrev i en meddelelse >

> Den i XP fortæller dig også om at programmer vil tale med Internet.

'... No! Software firewalls do something that SP2's firewall does not
do--block and filter outbound connections as well. The quote from Microsoft:
"Windows Firewall will automatically allow all outbound connections,
regardless of the program and the user context."

Why block outbound connections? Software packages send information back to
"home-base" all the time. Spyware can collect information and send it back
to the author. These are invasions of your privacy that Zone Alarm and most
other software firewalls stop. ...'

Hele siden: http://www.tech-recipes.com/windows_tips561.html

Mvh John