Den nye opgradering af XP..
Fra : Ghost

Dato : 24-09-04 08:02

Alle steder blir man gjort opmærksom på den nye opgrd. til XP...
Jeg har XP Prof og vil gerne vide om denne opgrd. også gælder for den
version??

Kan ikke umiddelbart se det nogen steder

Pft
Ghost

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-09-04 09:54

Ghost wrote:
> Alle steder blir man gjort opmærksom på den nye opgrd. til XP...
> Jeg har XP Prof og vil gerne vide om denne opgrd. også gælder for den
> version??
> Kan ikke umiddelbart se det nogen steder

Spring ind på Windows Update, så burde den finde SP2 til dig?

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Peter Kjær

Dato : 24-09-04 15:51

> Spring ind på Windows Update, så burde den finde SP2 til dig?

Hejsa,

Har set flere anbefalinger om at det er bedre at vente til den kommer selv
via automatisk download eller det er måske en and?

--
Ses,
Peter

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-09-04 16:31

"Peter Kjær" <Peter@@dacor.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Hejsa,
>
> Har set flere anbefalinger om at det er bedre at vente til den kommer selv
> via automatisk download eller det er måske en and?

Det er den allerede. "Automatisk" er dog så meget sagt, idet Service
Packs har et særligt installationsprogram...

/Rasmus

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
-- Dr. Who

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-09-04 22:41

In article <slrncl7o53.aa7.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Spring ind på Windows Update, så burde den finde SP2 til dig?

Nej. Microsoft kan kun klare at rulle ud til ca. 10.000 danskere
hver uge. Og de mener ikke det haster at beskytte folks maskiner mod
at bliver overtaget af hackere, spammere, phishere etc.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-09-04 15:54

Povl H. Pedersen wrote:

> Nej. Microsoft kan kun klare at rulle ud til ca. 10.000 danskere
> hver uge. Og de mener ikke det haster at beskytte folks maskiner mod
> at bliver overtaget af hackere, spammere, phishere etc.

Jeg mener heller ikke det haster, for med alle de problemer Service
Pack 2 giver, er de fleste pt. bedst tjent med at holde sig til Pack 1.

--
Niels Callesøe - dk pfy
496620796F752063616E207265616420746869732C00

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-09-04 11:08

Niels Callesøe wrote:
> Jeg mener heller ikke det haster, for med alle de problemer Service
> Pack 2 giver, er de fleste pt. bedst tjent med at holde sig til Pack 1.

Er det ikke de problemer der kun opstår hvis man bruger elendigt
software og/eller elendige drivere ?

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Jens U. K.

Dato : 27-09-04 12:10

> Er det ikke de problemer der kun opstår hvis man bruger elendigt
> software og/eller elendige drivere ?

Det er vist noget med at softwareproducenterne/-udviklerne ikke fik "final
version" af sp2 før få dage/uger før release. Dermed har nogen af dem ikke
haft tid nok til at afprøve om sp2 gav problemer for deres programmer.
Norton antivirus/firewall var vist en af dem... om de laver elendigt
software vil jeg ikke blande mig i.

Hvis man har "vigtige" data, vil jeg anbefale at lave en ordentlig
backup/restore-test før opdateringen.
Findes den forresten til dansk WinXP?

/Jens Ulrik

Fra : Niels Callesøe

Dato : 27-09-04 16:44

Hans Joergensen wrote in

> Er det ikke de problemer der kun opstår hvis man bruger elendigt
> software og/eller elendige drivere ?

Det skal jeg ikke kunne sige. Falder Windows ind under den kategori
iflg. dig?

Jeg har lidt svært ved at se hvorfor man skulle "opgradere" til en
service pack der ikke løser nogen problemer, men muligvis skaber en hel
masse, alt efter hvilken software man har installeret, og om man regner
med at ens maskine opfører sig på samme måde som den plejer bagefter.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

First rule of Cuddle Club: no dry humping!

Fra : Anders Lund

Dato : 25-09-04 16:29

Ghost wrote:
> Alle steder blir man gjort opmærksom på den nye opgrd. til XP...
> Jeg har XP Prof og vil gerne vide om denne opgrd. også gælder for den
> version??

Det gør den .. det gælder altså for "Windows XP".
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/winxpsp2.mspx

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk