Hvorfor er der ingen OnChange til TListBox
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 23-09-04 23:30

....og er der en måde at lave en?

Lars

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 24-09-04 10:15

Lars Holm Thomsen <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> wrote in message news:<vgj6l0hmkshkct239pecf24favkuaoho73@4ax.com>...
> ...og er der en måde at lave en?
>
> Lars

En TListBox ændrer jo ikke indhold via bruger input ... Det er derfor
der ikke er en OnChange. Er det du søger en slags "OnSelectItem"
istedet? Det kan nemlig gøres med OnClick.

Nicolai

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 24-09-04 10:25

On 24 Sep 2004 02:14:48 -0700, nic@aub.dk (Nicolai Hansen) wrote:

>En TListBox ændrer jo ikke indhold via bruger input ... Det er derfor
>der ikke er en OnChange. Er det du søger en slags "OnSelectItem"
>istedet? Det kan nemlig gøres med OnClick.
>
>Nicolai

Tak for svaret!

Jeg ønskede en metode, som blev kørt hver gang der skete ændringer i
indholdet i listboxen (indsat linie, slettet linie eller ændings af
indhold).
Men jeg er selvfølgelig klar over, at denne "metode" kan gøres i
forlængelse af de procedurer, som foretager ændringerne, jeg undrede mig
bare over, at OnChange ikke fandtes!

Kan man selv tilføje OnChange metoden?

Lars

Fra : Søren Mikkelsen

Dato : 27-09-04 15:41

> [...]
> Men jeg er selvfølgelig klar over, at denne "metode" kan gøres i
> forlængelse af de procedurer, som foretager ændringerne, jeg undrede mig

Du kan oprette en ny klasse, der arver fra tlistbox
her tilføjer du et event OnChange af type tnotifyevent (Se hjælpen)
den ny klasse skal overskrive alle metoder, der ændrer indholdet i listboxen
i de ny metoder kalder du forfaders metode, for derefter at kalde
onchange-eventhandleren, hvis der er tildelt en.

f.eks

begin
inherited add(aitem);
if assigned (Fonchange) then Fonchange (Self);
end.

VH Søren

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 27-09-04 17:20