Hjælp til hardware
Fra : madman

Dato : 13-05-01 11:08

Da jeg er blevet godt træt af min Compaq ( Skumpak ) 5696 - P3 500 MHZ
, vil jeg selv sætte en computer sammen.

Jeg vil gerne høre her i gruppen om der er nogle, der i denne
forbindelse kan svare på et par spørgsmål , eller give en kommentar ?
Det er muligt jeg vil overclocke en smule.

1. Hvilken CPU : Atlon Thunderbird 1000 - 1333 MHZ ( 266 FSB )

2. Hvilket Motherboard : Asus 7V133 eller Asus A7M266
( Jeg har i forvejen IBM 45 GB harddisk og Promise Ultra 100
Controller )

3. Kan det betale sig at købe Kingston ram i forhold til f.eks.
Apacer ?

4. Hvilken køler : Titan Majesty Twin Cooler MT1AB-2 eller andet?
( Det må gerne være en køler, der ikke støjer for meget )

5. Hvilket kabinet ( Maxitower 300W ) : Aopen HQ08 eller andet ?

De øvrige dele har jeg i forvejen :
Lydkort : Soundblaster Live 1000
Grafikkort : Asus V6800 Deluxe
CD-Brænder : Plextor 16-10-40

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 13-05-01 11:12

> 1. Hvilken CPU : Atlon Thunderbird 1000 - 1333 MHZ ( 266 FSB )

Du får mere for pengene, hvis du køber en Duron.

> 2. Hvilket Motherboard : Asus 7V133 eller Asus A7M266
> ( Jeg har i forvejen IBM 45 GB harddisk og Promise Ultra 100
> Controller )

ASUS A7V133 eller ABIT KT7A går du ikke galt i byen med.
(jeg har iøvrigt hørt rygter om at der lige er kommet et dual socket A
motherboard, så måske du skulle kigge på det!)

> 3. Kan det betale sig at købe Kingston ram i forhold til f.eks.
> Apacer ?

Nej, køb den billigste pc133 ram du kan komme i nærheden af, der er såvidt
jeg ved næsten altid mindst 3 års garanti på,
og rammen er sikkert forældet til den tid.

> 4. Hvilken køler : Titan Majesty Twin Cooler MT1AB-2 eller andet?
> ( Det må gerne være en køler, der ikke støjer for meget )

Taisol CGK7(something) skulle være både effektiv og stille.

> 5. Hvilket kabinet ( Maxitower 300W ) : Aopen HQ08 eller andet ?

Antec SX1030(B) er efter min mening det bedste nogensinde!

> De øvrige dele har jeg i forvejen :
> Lydkort : Soundblaster Live 1000
> Grafikkort : Asus V6800 Deluxe
> CD-Brænder : Plextor 16-10-40

GeForce 2 MX er et godt/billigt bud.
Plextor brændere er altid gode (12x brænderen larmer ikke særlig meget, jeg
ved ikke med 16x.... har du brug for 16x?)
Lydkort, aner det ikke.

-mb