Kan ikke få adsl
Fra : Kim Bernhart

Dato : 23-09-04 18:26

Hej,

Har lige modtaget 2 breve fra TDC. Det ene bekræfter min bestilling af
512/2048 abb. og det udføres d xx.xx-04. Det andet brev informere om at det
ikke er muligt at installere bredband på mit tlf nummer. Dateret dagen før
bekræftelsen.
Ringede så til TDC og de sagde at jeg lå for langt fra centralen og det var
der ikke noget at gøre ved.. Jeg ved dog at der er andre i byen som har
adsl. Spurgte om det kunne have noget at gøre med at jeg havde isdn. Det
kunne det måske godt så hun (kundeservice) ville pinge en gang til på linien
for at se om det kunne lade sig gøre hvis jeg nedlagde isdn..
Jeg får svar om et par dage. Hvis det også er negativt, hvad skal jeg så
gøre for at få min forbindelse ? Jeg må indrømme at de ikke var særlig
hjælpsomme inde hos TDC og prøvede egentligt ikke at hjælpe mig. Følte
nærmest at det var mig selv som skulle komme med ideer. Det vil derfor være
godt at få nogle fif til hvad jeg skal sørge for at have undersøgt eller
ideer til hvordan det kan lade sig gøre. Der må være nogen som sidder med
lidt viden
Hilsen

Kim

Fra : KsNa

Dato : 23-09-04 18:37

"Kim Bernhart" <kim_bernhart@XXXvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ideer til hvordan det kan lade sig gøre. Der må være nogen som sidder med

Hvis du bor for langt fra centralen, til at det kan lade sig gøre, så prøv
Sonofon de kan måske levere noget trådløst, ellers er de vel kun en flytning
tilbage.

Mvh
Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-09-04 18:50

Kim Bernhart wrote:
> [...]
> havde isdn. Det kunne det måske godt så hun (kundeservice) ville
> pinge en gang til på linien for at se om det kunne lade sig gøre hvis

Ja - det er ikke ualmindeligt, at der er større chance på pots/pstn end der
er på isdn - så det kan være en mulighed.

Det er også muligt, at det kan være nødvendig med en noget lavere
hastighed......

Hvad med kabel-TV - har I det ?

Så kan der måske leveres internet derover ?

Ellers er der som en anden nævnte Sonofon - men det kræver vist at der er
nogenlunde fri udsigt til en sendemast uden for mange store bygninger og
andet imellem........

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kim Bernhart

Dato : 23-09-04 20:52

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Har desværre ikke kabel. Tænkte lidt på om der var lidt små tricks såsom
oprette et ekstra nummer eller lign. Venter lige på at høre hvad de siger
mht. nedlæggelsen af isdn.

Hilsen

Kim

Fra : KsNa

Dato : 23-09-04 21:51

> Har desværre ikke kabel. Tænkte lidt på om der var lidt små tricks såsom
> oprette et ekstra nummer eller lign. Venter lige på at høre hvad de siger
> mht. nedlæggelsen af isdn.

En ekstra linie hjælper nok ikke, afstanden til centralen er stadig for lang
til ADSL. Hvis du skifter til alm.telefon, er der stor sansynlighed for, at
du kan få ADSL, så ikke græde endnu.

Mvh
Kim

Fra : kristina

Dato : 25-09-04 10:43

KsNa wrote:

> [...]
> til ADSL. Hvis du skifter til alm.telefon, er der stor sansynlighed for, at

prøv at høre forskelige selskaber som udbyder "FWA" hold dig fra
sonofon. da deres forbindelse svinger meget. og du ryger tit af.

Fra : KsNa

Dato : 25-09-04 13:07

"kristina" <kristina@mail.dk> skrev i en meddelelse
> KsNa wrote:
>

> prøv at høre forskelige selskaber som udbyder "FWA" hold dig fra
> sonofon. da deres forbindelse svinger meget. og du ryger tit af.

Øh! Nu er det ikke lige mig, der mangler en forbindelse.

Mvh
Kim

Fra : Torbenth

Dato : 26-09-04 21:20

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
lang
> til ADSL. Hvis du skifter til alm.telefon, er der stor sansynlighed for,

Min søn bor i sommerhus og har/havde alm. telefon. Han kunne ikke få adsl,
men isdn kunne han godt få. Så det kører han med nu, og det er træls for
ham, da han skal bruge nettet i forbindelse med arbejdet.
Så jeg kan ikke rigtigt se logikken i det der bliver skrevet mht.
afstand/adsl/isdn.

Mvh.
Torben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-09-04 21:37

Torbenth wrote:
> [...]
> træls for ham, da han skal bruge nettet i forbindelse med arbejdet.
> Så jeg kan ikke rigtigt se logikken i det der bliver skrevet mht.

Det er heller ikke selve ISDN'en der er problemer med på længere afstende.

Det er ADSL'en, der kan række en smule længere på en PSTN-linie end den kan
på en ISDN-linie

Fra : Cubus

Dato : 26-09-04 21:51

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev

> [...]
> ham, da han skal bruge nettet i forbindelse med arbejdet.
> Så jeg kan ikke rigtigt se logikken i det der bliver skrevet mht.

ISDN fylder mere på kobberparret end alm telefon. Der er med andre ord
mindre plads til ADSL'en at boltre sig på på en ISDN-linje. Hvis det ved
en vis afstand viser sig, at man ikke kan få ADSL på en ISDN-linje kan
det måske alligevel lade sig gøre, hvis linjen ændres til alm telefoni.

I din søns tilfælde kunne det åbenbart ikke lade sig gøre på en alm telefonlinje.
Så kan det slet ikke lade sig gøre, hvis han havde haft en ISDN-linje. Men
ISDN alene kan han sagtens få.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Torbenth

Dato : 26-09-04 21:53

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> I din søns tilfælde kunne det åbenbart ikke lade sig gøre på en alm
telefonlinje.
> Så kan det slet ikke lade sig gøre, hvis han havde haft en ISDN-linje. Men
> ISDN alene kan han sagtens få.

Takker for et godt svar.
(Men derfor er det ærgerligt alligevel)
Mvh.