Flyverdragt fra Føtex
Fra : Jakob

Dato : 23-09-04 09:53

Er der nogen der kender kvaliteten af flyverdragter fra føtex. På dragten
står der at de er vind og vandtæt samt åndbar. Gælder det også hvis barnet
sidder længere tid i fx. sneen?
Prismæssigt ligger de langt under mærkevarer fra fx Jalsø.

mvk Jakob

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 23-09-04 10:22

Sidste vinter gik vores datters North Field (kalder føtex vist mærket)
flyverdragt i stykker efter tre uger. Der var simpelthen slidt hul i stoffet
mellem skinnebenene, da stoffet der jo slider mod hinanden, når man går.
Ikke ligefrem et heldigt køb.

Sifs mor

Fra : Jacob Madsen

Dato : 23-09-04 19:50

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stoffet
> mellem skinnebenene, da stoffet der jo slider mod hinanden, når man går.

Du kan jo bare gå hen og få den byttet. Det er Føtex og BIlka gode til
Jeg har fået byttet meget og ofte også fået penge retur, hvis ikke der var
noget andet der passede. SÅ ned og byt lortet.

Jacob

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 24-09-04 12:20

Det handler ikke om lortet kan byttes, men at det ikke holder...

Sifs mor

Fra : Jacob Madsen

Dato : 25-09-04 06:13

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det handler ikke om lortet kan byttes, men at det ikke holder...

Så lad dog være at handle i Føtex.

Fra : Camilla Gamèl Jørgen~

Dato : 23-09-04 15:43

Hej

Jeg har gode erfaringer med beavernylon flyverdragt fra bilka til omkring
200 kr. Om det er den samme, som føtex har, ved jeg ikke. Min søn har brugt
den samme i 2 år ( han vokser ikke så hurtigt ) og der er ikke hul nogen
steder. I år arver hans lillebror dragten.

Mvh Camilla

Fra : David T. Metz

Dato : 27-09-04 11:51

Camilla Gamèl Jørgensen wrote:
> Hej
>
> Jeg har gode erfaringer med beavernylon flyverdragt fra bilka til
> omkring 200 kr. Om det er den samme, som føtex har, ved jeg ikke.

Den jeg sidst så i Føtex var ikke i bævernylon. Det giver vist næsten sig
selv, da bævernylon mig bekendt ikke er "åndbart".

David

Fra : SE

Dato : 27-09-04 12:43

.. Det giver vist næsten sig
> selv, da bævernylon mig bekendt ikke er "åndbart".
>
> David

Øhhhh, siden hvornår?

"Mange flyverdragter er lavet af det såkaldte bævernylon, som er et
slidstærkt tætvævet materiale med nylon på ydersiden og bomuld på
indersiden. Denne sammensætning gør det muligt for huden at ånde i dragten,
men den er ikke vind- og vandtæt i samme grad som dragter belagt med plast.
Samme type stof findes under andre navne end bævernylon"

Kilde:
http://www.forbrug.dk/familie/boern/boerneudstyr0/flyverdragter/dragtens-yderste-mat/

/se

Fra : David T. Metz

Dato : 27-09-04 13:53

SE wrote:
> . Det giver vist næsten sig
>>

> Øhhhh, siden hvornår?

Siden jeg tænkte tanken. Jeg lagde heldigvis hele to forbehold ind i mit
udsagn ...

David

Fra : Iben

Dato : 25-09-04 07:44

"Jakob" <jakob@FJERNsalpetermosen.dk> wrote in message
> [...]
> sidder længere tid i fx. sneen?
> Prismæssigt ligger de langt under mærkevarer fra fx Jalsø.

Vi har et skisæt fra Føtex (mærke: North Field), vi købte det sidste år og
vores datter kan også bruge det i år.
Vi har ikke haft problemer med slid, jeg mener selvfølgelig kan man se at
det ikke er helt nyt, men det er absolut flot nok til et år til. Skisættet
er vindtæt men vandtæt vil jeg ikke kalde det...ikke 100% i hvertfald, men ½
time i sneen klarer den sagtens - uden barnet bliver vådt.

/Iben

Fra : Kitti Egevang

Dato : 25-09-04 12:48

Hej Jakob.

Min datter fik sidste år en flot lyslilla flyverdragt fra Føtex.
Den holdt meget fint hele sidste vintersæson. Skal lige siges at hun der gik
i børnehave,
hvor de jo er meget ude og ofte var på ture i skov osv.
Så vi har ingen problemer haft. Selvfølgelig er den da lidt slidt, men hun
er alligevel vokset fra den i år.
Så nu har vi igen købt en fra Føtex, både til hende og til lillesøsteren.

Hilsen fra Kitti.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-09-04 15:26

> [...]
> sidder længere tid i fx. sneen?
> Prismæssigt ligger de langt under mærkevarer fra fx Jalsø.

Vores to unger har brugt Bilka/Føtex flyverdragter lige siden de startede
udendørs karrieren - og de er i dag 5 og 8 år, og har bestemt ikke holdt sig
tilbage mht. til sne vand og mudder.
Der er desuden den åbenlyse fordel at man for samme pris som en mærkevare
koster, kan få 2 - 3 discountdragter, og det er absolut et stort plus - så
er der større chance for at man kan nå at få vasket og tørret.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Gitte

Dato : 26-09-04 10:06

Hej

> [...]
>sidder længere tid i fx. sneen?
>Prismæssigt ligger de langt under mærkevarer fra fx Jalsø.

Jeg kender ikke lige flyverdragterne fra Føtex, men har generelt gode
erfaringer med dem fra Bilka - mon ikke kvaliteten er nogenlunde den
samme, det er jo næsten samme butik...
Jeg/vi har købt dem gennem flere år til vores snart 5-årige søn, og de
holder ok. Normalt kan han passe den fra året før i starten af den nye
sæson, og det holder de fint til. Og lillebror kan også arve dem - i
hvert fald som "ekstra" dragt. Vi bor på landet, så der produceres en
hel del vasketøj, da den store i hvert fald elsker at være ude. Så det
er rart med en ekstra dragt.
Det eneste jeg kan "klage" over vedr. bilka-dragterne er, at de
sammenlignet med andre måske kan virke lidt tynde i det, altså ikke
helt så godt foret - men så længe de små kan holde varmen i dem, er
det jo ikke noget problem.

MVH
Gitte

Fra : Lars Raaby

Dato : 26-09-04 15:57

Gitte skrev bl.a.:
> [...]
> sammenlignet med andre måske kan virke lidt tynde i det, altså
> ikke helt så godt foret - men så længe de små kan holde varmen

Har du tænkt på at købe en termokedeldragt i stedet for en
flyverdragt?
Hos den lokale traktor/maskinhandler kan du købe dem i samme
kvalitet som voksen. Jeg mener de starter ved 5-6 år.

Husk at spørge om de handler med GRENE det er dem som forhandler
dem. De har også alt hvad hjertet begær at legetøjstraktor og
tilbehør. *g*

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Gitte

Dato : 28-09-04 08:32

> [...]
>
>Husk at spørge om de handler med GRENE det er dem som forhandler
>dem. De har også alt hvad hjertet begær at legetøjstraktor og

Nej, det har jeg faktisk aldrig haft tænkt på - men det var da helt
klart en overvejelse værd. At man så samtidig kan komme til at ligne
far, når man skal ud og "arbejde" uden for, gør det jo nok ikke mindre
attraktivt at få sådan en
Men tør nok ikke tage ham med sådan et sted hen, hvis ikke vi skal
ruinere os selv med traktorer o. lign. Han er nemlig vild med alle den
slags maskiner, og vil gerne være bondemand når han bliver stor...

MVH
Gitte

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-09-04 15:15

Gitte skrev bl.a.:

> [...]
> skal ruinere os selv med traktorer o. lign. Han er nemlig vild
> med alle den slags maskiner, og vil gerne være bondemand når

Så er det lige stedet. *g*
Du kan købe almindelig kedeldragter, overalls og pilotjakker til
børn i samme kvalitet som voksne.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng