FTP SLL
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 09:39

Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle lidt om hvordan secure FTP
fungerer? Evt. et link til en beskrivelse.

Min klient kan håndtere SSL har jeg læst mig frem til og modtageren
kan selvfølgelig også. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg
håndterer det med certifikatet som vel er modtagerens "problem" at
sende til mig eller hvad?

Mvh. Brian

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-09-04 23:14

"Brian B. Christensen" wrote:

> [...]
> kan selvfølgelig også. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg
> håndterer det med certifikatet som vel er modtagerens "problem" at

Nu dækker den betegnelse vist over to forskellige ting.
Jeg har hørt om en variant af FTP protokollen, som kun
adskiller sig fra den konventionelle FTP ved at der
gøres brug af SSL. Desuden findes der en FTP-lignende
protokol, som kører over SSH.

#define _(_)_"rdk"/* This is my real email address */
char _[]=_("kaspe")_("brics");_[7]='@';_[13]='.';puts(_);