Hvordan laver jeg en midi fil
Fra : BB 8210

Dato : 23-09-04 08:50

Hej alle,
jeg har lavet en lille melodistump og gemt den i Wav / mp3 nu vil jeg gerne
bruge den på min s55 som ringtone men skal den ikke laves om til midi fil
først og hvordan gør man det?

Mvh. BB

Fra : Janner

Dato : 23-09-04 09:28

Prøv søg på google efter midi converter ....... Der er masser

Fra : JRS -8260

Dato : 23-09-04 11:20

"Janner" <spamfri@spamfri.spam> skrev i en meddelelse
> Prøv søg på google efter midi converter ....... Der er masser

Naaaa... Man kan ikke lave hverken wav eller mp3 om til midi ..
Midi kan ikke ta samples, hvilket vil være nødvendigt.

MVH
JRS

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-04 11:44

On Thu, 23 Sep 2004 12:20:25 +0200, "JRS -8260" <jrsFjernMig@joso.dk>
wrote:

>Naaaa... Man kan ikke lave hverken wav eller mp3 om til midi ..
>Midi kan ikke ta samples, hvilket vil være nødvendigt.

Jeg snublede nu over et program der kunne for nylig. Resultatet var
dog ikke noget at råbe hurra for (men jeg pillede heller ikke videre
ved nogle af indstillingsmulighederne). Jeg husker desværre ikke hvad
programmet hed.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : BB 8210

Dato : 23-09-04 11:52

hmmmm, hvis midi filer ikke kan ta samples er der så et lydprogram hvor man
kan gemme filen som midi fil?
eller hvad skal jeg ellers gøre?
kan Wav / mp3 filer bruges som ringtoner?

Mvh. BB

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-04 12:17

On Thu, 23 Sep 2004 12:52:15 +0200, "BB 8210"
<bbnospam@bolignet-aarhus.dk> wrote:

>hmmmm, hvis midi filer ikke kan ta samples er der så et lydprogram hvor man
>kan gemme filen som midi fil?

Hvad mener du med lydprogram? Der er masser af programmer der kan
gemme i midi-format (hvordan skulle man ellers ende med en midi-fil?).

>eller hvad skal jeg ellers gøre?

Hvis du vil afspille en midi-fil, så er det smarteste at lave filen
direkte i et program der kan eksportere/gemme i midi-format - så får
du den bedst mulige lyd.

>kan Wav / mp3 filer bruges som ringtoner?

På nogle telefoner, ja. Jeg ved ikke om det er tilfældet med Siemens
S55, men det kan manualen med stor sandsynlighed svare på.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.usegoogle.tk/ - Use Google before asking dumb questions!

Fra : JRS -8260

Dato : 23-09-04 13:42

"BB 8210" <bbnospam@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> hmmmm, hvis midi filer ikke kan ta samples er der så et lydprogram hvor
man
> kan gemme filen som midi fil?

Midi formatet er et godt gammelt musik format, hvor der er et bestemt antal
instrumenter (omkring de 100 mener jeg) der har et bestemt bank-nummer.
Formatet er direkte kompatibelt med div musik instrumenter, fx keyboards..
Da formatet kun har disse indbyggede instrumenter, kan du ikke lave andre
lyde, end computerens/telefonens forsøg på at emulere de forskellige
instrumenter..

Så vil du selv lave midi-filer skal du til at spille på dit tastatur, eller
sætte et keyboard til.

Hvis din telefon altså kun kan tage midi, må du nøjes med dette.. Hvis du
kan finde et program der faktisk kan lave midi ud af fx wav, vil den gøre
det ved at prøve at ramme det intrument og den tone som ligner lyden mest..
Altså vil det sikkert komme til at lyde ad H til..

MVH
JRS

Fra : Ham selv

Dato : 24-09-04 07:00