Opsnappe stdout fra en kørende proces ?
Fra : mtg

Dato : 23-09-04 08:06

Hej,

Jeg logger ind (telnet) på en Linux-maskine, hvor mit program kører.
Jeg ønsker så at se stdout fra mit program i telnet-prompten.
Kan det lade sig gøre at redirigere stdout fra et allerede kørende program
til "min" terminal?
Altså _ikke_ omdirigere til en fil, men til min "skærm"/terminal, som er en
anden end den terminal hvori programmet blev startet.

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-09-04 08:24

"mtg" <mtg@nospam.dk> writes:

> Kan det lade sig gøre at redirigere stdout fra et allerede kørende program
> til "min" terminal?

Nej. Hvis du havde startet din program i en screen(1) kunne du
genforbinde dig til den terminal det kører på.

> Altså _ikke_ omdirigere til en fil,

Det er sådan set ikke lettere.

..Henrik

--
IQ er et tal med lige så god anvendelseværdi som BogoMIPS.
-- citat Peter Makholm

Fra : Kent Friis

Dato : 23-09-04 21:38

Den Thu, 23 Sep 2004 09:05:57 +0200 skrev mtg:
> [...]
> Altså _ikke_ omdirigere til en fil, men til min "skærm"/terminal, som er en
> anden end den terminal hvori programmet blev startet.

Hvis programmet kører på consollen kan du med cat /dev/vcs se hvad
der står på skærmen.

Hvis det kører i en xterm, kan du bruge xwd til at lave et screenshot,
og så hente det over på den maskine du sidder ved.

(Screen er allerede nævnt).

Mvh
Kent