Dowload fra Arkivalier online
Fra : Per Agerbæk

Dato : 22-09-04 23:34

Hej,

Der er et nyt program på banen til automatisk download fra ArkivalierOnline.
Se denne side http://www.aohackers.dk .

Prøv det, men med forsigtighed, så vi ikke allesammen bliver banned fra
sitet.

Med venlig hilsen
Per Agerbæk

Fra : aafe

Dato : 23-09-04 00:52

On Thu, 23 Sep 2004 00:33:57 +0200, "Per Agerbæk" wrote:

>Prøv det, men med forsigtighed, så vi ikke allesammen bliver banned fra
>sitet.

Da nu EZGet bliver nævnt på sitet i samme moment som begrebet hacking,
vil jeg lige understrege, at EZGet, hverken i den gamle version eller
den nye betalingsversion, har noget som helst med hacking at gøre:
Men, at EZGet tværtimod både var, og er, lavet så det kunne/kan bruges
af alle og enhver, uden nogen form for særlig teknisk know-how eller
anden fikumdik, og således at brugen af EZGet - i enhver forstand -
var og er fuldt ud lovlig!

Jeg kan bekræfte, at AO - præcis som Lars Jørgen Helbo forudsagde -
blokerer overfor IP adresser, hvor der systematisk downloades fra, og
at denne blokering tager udgangspunkt i enten det downloadede kvantum,
eller det interval der downloades med. Jeg går ud fra, at denne IP
blokering - der iøvrigt er ulovlig - administreres manuelt efter AO
folkenes tilfældige skøn. Og intet er faktisk nemmere end at omgå en
sådan ulovlig IP blokering.

Det er iøvrigt ret typisk for den danske stat, at man ansætter nogle
uduelig folk til at løse opgaver de ikke kan magte, og at disse folk
derefter koncenterer deres energi om at føre krig mod den
befolkningsgruppe de er sat til at skulle tjene: Jeg kan derfor ikke
kraftigt nok anbefale gruppens deltagere, at afkræve den ansvarlige
minister, Brian Mikkelsen, en begrundelse for, hvorfor han således
diskriminerer overfor visse brugere af Arkivalieronline.

Fra min side har jeg vurderet, at i og med at EZGet blev downloaded og
brugt i det omfang der var tale om (over 900 eksemplarer downloaded),
blev denne lovlige brug et så stort problem for AO, at de simpelthen
prioriterede at bruge resurser på at føre krig mod EZGet. Og eftersom
jeg selv var bekymret over så mange eksemplarer af EZGet der blev
downloaded og brugt, har vi her i anden omgang valgt at tage penge for
EZGet+, idet dette i sig selv reducerer antallet så dramatisk, at AO
næppe vil kunne mærke de EZGet+, der er i brug.

Idet der åbenbart nu er fremkommet en ny massedistribueret kontraption
fra anden side, kan man forestille sig - som Erling alias EH også var
inde på i sit indlæg - at AO helt lukker deres site ned, indtil
udgangen af 2005, hvor sitet åbenbart først skal være tilgængeligt. Og
når jeg nu forudser et sådan skridt, er det fordi det i praksis vil
blive helt og aldeles uoverkommeligt for AO, at skulle blokere overfor
så mange, og så skiftende IP adresser, som der utvivlsomt vil blive
tale om.

med venlig hilsen

Arne

Fra : Baertel

Dato : 23-09-04 20:00

> [...]
> blive helt og aldeles uoverkommeligt for AO, at skulle blokere overfor
> så mange, og så skiftende IP adresser, som der utvivlsomt vil blive

Det er måske det der er sket nu?
Jeg har lige forsøgt at komme på AO, men blev afvist i porten med denne
besked:

*The Web server you are attempting to reach has a list of IP addresses that
are not allowed to access the Web site, and the IP address of your browsing
computer is on this list.*

Og jeg har end ikke forsøgt at massedownloade kirkebøger.

Har andre dette problem, eller er jeg nu blevet en 'banned-dit'.

M.v.h.
baertel

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 23-09-04 20:35

On Thu, 23 Sep 2004 21:00:13 +0200, "Baertel" <baertelsen@hlaug.dk>
wrote:

> [...]
>
>Og jeg har end ikke forsøgt at massedownloade kirkebøger.
>
>Har andre dette problem, eller er jeg nu blevet en 'banned-dit'.

Det er vist kun nogle "udvalgte", der er lukket ude.
Lige i øjeblikket kan jeg ikke komme på med min egen pc (der har
"massedownloaded"), men min kones kan godt gå ind
Vi er på TDC og ADSL med fire dynamiske adresser.

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry.

Fra : Baertel

Dato : 23-09-04 20:52

Man kan jo spekulere på hvilke kriterier de bruger når de udelukker folk.

Jeg troede vi herhjemme var færdige med det totalitære statsapparat.

Der er jo ingen der har gjort noget ulovligt !

AO kunne i det mindste give en forklaring på de ændringer de foretager eller
opsætte nogle 'spilleregler' for brug af AO.
Det virker meget drastisk bare at udelukke i flæng.
Så man må vel hellere tilslutte sig listen som anbefalet andet steds her i
gruppen.

M.v.h.
baertel

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 23-09-04 20:56

Scripsit Kaj Ahlburg:

> Det er vist kun nogle "udvalgte", der er lukket ude. Lige i
> øjeblikket kan jeg ikke komme på med min egen pc (der har
> "massedownloaded"), men min kones kan godt gå ind Vi er på TDC
> og ADSL med fire dynamiske adresser.

Udvælgelseskriteriet virker lidt tilfældigt. Der er et par ofre på
DIS-Danmarks forum som også er udelukket, selvom de aldrig har brugt
nogle af de programmmer Erling ikke kan lide.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=2&i=3286&t=3286

Er der nogen som gider ringe og brokke sig til Brian?

Lars Erik Bryld

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-09-04 20:59

Kaj Ahlburg <kahlburg@post5.tele.dk> skrev Thu, 23 Sep 2004 21:35:06
+0200

>Det er vist kun nogle "udvalgte", der er lukket ude.
>Lige i øjeblikket kan jeg ikke komme på med min egen pc (der har
>"massedownloaded"), men min kones kan godt gå ind
>Vi er på TDC og ADSL med fire dynamiske adresser.

Og næste gang i har haft begge maskiner slukket er det måske omvendt.

Eller måske er de blokerede begge to, eller måske er de frie begge to.
Det er fuldstændig tilfældigt og noget af det mest amatøragtige jeg
endnu har hørt om.

Men hvis AO fortsætter den her politik så vil efterhånden samtlige
dynamiske IP-adresser blive blokeret og ingen kan komme på deres server
overhovedet - uanset om de tidligere har downloaded eller ej.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-09-04 20:59

"Baertel" <baertelsen@hlaug.dk> skrev Thu, 23 Sep 2004 21:00:13 +0200

>Og jeg har end ikke forsøgt at massedownloade kirkebøger.
>
>Har andre dette problem, eller er jeg nu blevet en 'banned-dit'.

Det er fuldstændig forrykt det AO her har gang i.

På dynamiske IP-adresser (og det har langt de fleste private) har man
overhovedet ingen garanti for at man rammer de 'skyldige' - derimod er
det sikkert at man vil komme til at ramme en masse uskyldige.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 23-09-04 21:17

On Thu, 23 Sep 2004 21:59:25 +0200, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>overhovedet ingen garanti for at man rammer de 'skyldige' - derimod er
>det sikkert at man vil komme til at ramme en masse uskyldige.

For en måned siden var jeg i Lemvig og se på en ny type
Internet-foreninger, man har startet der. Det foregår ved, at en hel
landsby køber en stor ADSL-forbindelse, som så deles med en router via
trådløst netværk.

Her er det altså hele landsbyen, der deler en IP-adresse. Hvis der nu
blandt de 40 brugere er 3 eller 4 slægtsforskere.....

Det er godt nok utroligt.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : aafe

Dato : 23-09-04 21:27

On Thu, 23 Sep 2004 21:59:25 +0200, Arne Feldborg wrote:

>Det er fuldstændig forrykt det AO her har gang i.

Hvor befriende at læse et præcist sprogbrug: Det er fuldstændig
forrykt!

>På dynamiske IP-adresser (og det har langt de fleste private) har man
>overhovedet ingen garanti for at man rammer de 'skyldige' - derimod er
>det sikkert at man vil komme til at ramme en masse uskyldige.

Og, det tegner et tydeligt billede, af den tekniske inkompetence, der
desværre hersker der!

med venlig hilsen og hovedrysten.

Arne

Fra : aafe

Dato : 23-09-04 21:35

On Thu, 23 Sep 2004 21:00:13 +0200, "Baertel" wrote:

> [...]
>
>Og jeg har end ikke forsøgt at massedownloade kirkebøger.
>
>Har andre dette problem, eller er jeg nu blevet en 'banned-dit'.

Ja, du blev formentlig udelukket fra AO, fordi du tilfældigvis havde
fået tildelt en IP adresse, som AO har blokeret for, pga. formentlig
en anden brugers automatiske downloading.

Det viser med al ønskelig tydelighed, at AO desværre ikke har
tilstrækkelig teknisk forstand til det de beskæftiger sig med.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 23-09-04 21:45

On Thu, 23 Sep 2004 22:34:51 +0200, aafe <intet@svar.dk> wrote:

>Ja, du blev formentlig udelukket fra AO, fordi du tilfældigvis havde
>fået tildelt en IP adresse, som AO har blokeret for, pga. formentlig
>en anden brugers automatiske downloading.

Bør vi så ikke også nævne, at Baertel måske kan have fornøjelse af:

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/existing/wntipcfg-o.asp

(Dog ikke, hvis du har en router)
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : aafe

Dato : 23-09-04 22:49

On Thu, 23 Sep 2004 22:45:12 +0200, Lars J. Helbo wrote:

>Bør vi så ikke også nævne, at Baertel måske kan have fornøjelse af:
>
>http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/existing/wntipcfg-o.asp

På den anden side er det vel mere probat at forklare, hvordan man i en
sådan situation kan vælge at bruge en anden IP adresse fra en proxy på
internettet:

I IE, går man ind under* Funktioner* og vælger *Internet
indstillinger* - derefter vælger man fanen *Forbindelser* og klikker
på *LAN-indstillinger*

Her er der så et areal, der hedder *Proxyserver* og der sætter man hak
i boksen *Brug en Proxyserver til LAN*, hvorefter man skriver hhv.
proxyserverens navn eller IP adresse i det første felt, *Adresse:* og
proxyserverens portnummer i *Port:*

Mulige proxyserveradresser og portnumre kan man så finde rundt om på
internettet.

Som f.eks her:

http://www.publicproxyservers.com/index.html

eller

http://www.atomintersoft.com/products/alive-proxy/proxy-list/80/

eller

http://www.samair.ru/xwww/proxy.htm

eller, søg selv på ordet anonymous proxies for at finde frem til flere

Når man derefter er færdig med at bruge proxyen, kan man fjerne hakket
i boksen *Brug en Proxyserver til LAN* igen, hvorefter alt er tilbage
ved det gamle

med venlig hilsen

Arne

Fra : twinie

Dato : 24-09-04 17:19

Tja så skal I allerede til at rette igen igen... AO indfører
BrugerID/Password fra mandag.

mvh Jette Jørgensen.

Fra : aafe

Dato : 24-09-04 17:30

twinie wrote:
> Tja så skal I allerede til at rette igen igen... AO indfører
> BrugerID/Password fra mandag.

Det betyder, at det konservative forbryderslæng, igen har udnyttet deres
statskup til at stjæle noget, der tilhører hele det danske folk.

Vi er idag lige så værgeløse overfor disse kriminelles hærgen, som den
forrige generation var værgeløse overfor disse kriminelles samarbejde
med det tyske herrefolk.

med venlig hilsen

Arne

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 24-09-04 20:15

On Fri, 24 Sep 2004 18:30:05 +0200, aafe <intet@svar.dk> wrote:

> [...]
>
>Vi er idag lige så værgeløse overfor disse kriminelles hærgen, som den
>forrige generation var værgeløse overfor disse kriminelles samarbejde

Bliver du meget oprevet, hvis jeg bemærker, at dit indlæg virker
lettere useriøst? Jeg mener altså ikke, at den slags er fremmende for
sagen.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : aafe

Dato : 24-09-04 21:07

On Fri, 24 Sep 2004 21:14:59 +0200, Lars J. Helbo wrote:

>Bliver du meget oprevet, hvis jeg bemærker, at dit indlæg virker
>lettere useriøst? Jeg mener altså ikke, at den slags er fremmende for
>sagen.

Ikke det fjerneste. Jeg er godt klar over, at folk der støtter de
nuværende lovløse tilstande i Danmark, naturligvis ikke kan lide at se
disse tilstande beskrevet som sådan!

Hvad sagen angår, gik den vel ud på at forebygge en ulovlig
beslaglæggelse af arkivalierne. Men, nu hvor tyveriet altså er en
realitet, vil sådan en sag jo istedet være flere hundred års kamp, for
at få vores fælles ejendom tilbageleveret. Og det kan jeg ikke lige
forestille mig at danskerne vil bruge energi på

med venlig hilsen
Arne

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 25-09-04 16:39

On Fri, 24 Sep 2004 22:06:52 +0200, aafe <intet@svar.dk> wrote:

> [...]
>at få vores fælles ejendom tilbageleveret. Og det kan jeg ikke lige
>forestille mig at danskerne vil bruge energi på

Ud fra en teknisk betragtning har jeg svært ved at følge din
konklusion. Jeg troede, du har ved at udvikle et program, der
optræder, så det set fra serveren ser ud som en almindelig bruger.
Hvis det er rigtigt, forstår jeg ikke, hvordan et brugernavn/password
kan være noget problem?

OK, du skal måske gøre lidt mere ud af, at få det til at ligne en
virkelig bruger. F.eks.:

Download af sider med forskellige tidsintervaller
Download af sider i u-kontinuerlig rækkefølge
Download af sider fra forskellige bøger ind imellem hinanden
Download af de samme sider flere gange for at simulere den øgede
belastning af serveren.

Programmet kunne f.eks. indrettes, så det kan sættes i gang. Man
bestille et antal kirkebøger og så lader man programmet køre i en uges
tid, hvor det med varierende mellemrum går på nettet og henter et
antal sider. Det kunne vel også logge på og af automatisk?

Jeg er ikke programmør, men jeg kan da ikke forestille mig, at der er
de store problemer i det? Ellers ville det da være første gang, jeg
havde hørt om en fungerende kopisikring.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : aafe

Dato : 25-09-04 19:45

On Sat, 25 Sep 2004 17:38:33 +0200, Lars J. Helbo wrote:

> [...]
>tid, hvor det med varierende mellemrum går på nettet og henter et
>antal sider. Det kunne vel også logge på og af automatisk?

Jamen, det har du da så evig ret i!

>Jeg er ikke programmør, men jeg kan da ikke forestille mig, at der er
>de store problemer i det? Ellers ville det da være første gang, jeg
>havde hørt om en fungerende kopisikring.

Det har du absolut også ret i ! Arkivalieronline kan intet lave, der
ikke kan omgås, og jeg vil endda sige, at de intet kan lave, der ikke
kan omgås temmelig let !

Og med hensyn til ikke at være programmør, kan det ofte være en
fordel, ikke at være stivnet i forudfattede opfattelser af, hvordan et
problem kan løses

Men, det generer mig, at både arkivalieronline og vi andre skal spilde
tid på sådan noget krig/drilleri halløj, når nu det alligevel i den
sidste ende bliver nødvendigt med en højere ydeevne på forbindelsen!

med venlig hilsen
Arne

Fra : EA

Dato : 24-09-04 22:16

fjols

Fra : aafe

Dato : 24-09-04 23:23

*PLONK*

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-09-04 07:30

aafe <intet@svar.dk> skrev Fri, 24 Sep 2004 18:30:05 +0200

>Vi er idag lige så værgeløse overfor disse kriminelles hærgen, som den
>forrige generation var værgeløse overfor disse kriminelles samarbejde
>med det tyske herrefolk.

Tillykke.!

Det er endnu engang lykkedes for dig at køre en ellers seriøs diskusion
fuldstændig af sporet.

Fra : aafe

Dato : 25-09-04 19:47

*PLONK*

Fra : Bent Fleron

Dato : 27-09-04 19:19

Arne Feldborg wrote:

> Tillykke.!
>
> Det er endnu engang lykkedes for dig at køre en ellers seriøs
> diskusion fuldstændig af sporet.

Hertil svarede Arne E (aafe): PLONK

Hej Arne E.
Nu kan du jo ikke rigtig 'Plonke' mig så jeg kan trygt melde ud at jeg
helhjertet er enig med Arne F. Du har faktisk fået en god debat kørt ud
på et sidespor der ikke er en god debattør værdig ;-((

--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Jens Friis

Dato : 25-09-04 18:10

Tjah - hvad skal man sige. Måske bedst slet ikke at kommentere dette SØLLE
indlæg. Jeg håber ikke, at den omtalte persongruppe (benævnt konservativ
forbryderslæng) får opfattelsen af, at aafe taler på alle seriøse
slægtsforskeres vegne. Lad os istedet være glade for, at AO har lagt et
produkt ud til dem, der måske af den ene eller anden årsag ikke har så let
ved at besøge de respektive arkiver. Jeg skal ikke kommentere, om det rent
resourcemæssigt/teknisk kunne have været udført bedre - dertil er jeg ikke i
besiddelse af den nødvendige viden til at kunne udtale mig. Desværre tror
jeg ikke, at dine indlæg virker befordrende for et godt samarbejde med AO og
seriøse slægtsforskere.
Jens Friis
Silkeborg

Fra : aafe