Jørn Hedegaard Poulsen m.fl.
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-09-04 16:09

Jeg ved at det er dårlig netikkette at skrive et navn i en emneboks på
en bestemt person, men da JHP er blevet så perfid i sine indlæg, ser jer
ingen anden vej end at opsummere, hvad problematikken er, så han selv
kan se, hvad der er hans problem og så lærernes.

Da han ikke aner hvordan man quoter i gruppen her, bliver hans indlæg
ofte til det rene mudder, og derfor finder jeg at det er på tide at vi
lige får kridtet banen af - inden han sættes i mit filter.

1. JHP siger at jeg ikke har forstand på, hvad jeg taler om vedr. IT -
men han, JHP, ved alt om pædagogik og folkeskolernes muligheder, økonomi
etc. I hvert fald fremgår det af de indlæg han skriver, at han tror at
han har denne indsigt at jeg og andre ikke ved hvad vi taler om.

Da jeg gennem mere end 25 år har beskæftiget mig med IT på professionelt
plan, har arbejdet og undervist med IT i folkeskole m.v., så vil jeg tro
at jeg blot har en smule forstand på hvad jeg taler om. Da JHP vil
frakende mig denne kompetence, så ser jeg ingen grund til at fortsætte
den diskussion med ham.

2. JHP taler om at der findes undervisningsprogrammer på dansk til
Linux, men vil ikke komme frem med et eneste eksempel udover at tale om
styresystemer og kontorprogrammer -og trods ihærdige forsøg er det til
dato ikke lykkedes nogen her at dokumentere dette væld af
undervisningssoftware, han postulerer findes, vel at mærke på dansk.

Som cand.pæd. i pædagogik og som lærer gennem mere end 21 år, har jeg
fået et godt kendskab til hvilke problemstillinger lærere og elever
kommer ud for i det daglige på en almindelig folkeskole - m.a.o. man
burde mene at jeg dog har blot en lille smule forstand på hvad jeg
skriver om.
Da JHP vil frakende mig denne komeptence, så ser jeg ingen grund til at
fortsætte den diskussion med ham.

3. JHP giver hele tiden udtryk for hvor dum han mener jeg er, forklarer
hele tiden at jeg ikke har forstand på hvad jeg udtaler mig om - hvad
enten det gælder skoleforhold, IT eller pædagogik /undervisning.

Da ingen her vil kunne hamle op med argumenter som: "Du aner ikke hvad
du taler om"- eller "vrøvl", og dermed frakender mig (og andre med
samme indstilling som mig) enhver viden og alle kundskaber på området,
som vi dog trods alt lever af i det daglige, så ser jeg ingen grund til
at fortsætte den diskussion med ham.

Som Hindsgaul ganske korrekt påviste:

"Du har helt klart
et mål, der går på at smække til Arne når du kan komme til det. Det må
du så
selv rode rundt med, men find dog et forum, der er beregnet til den
slags,
og lad være med at svine denne gruppe til." -

og jeg må give ham ret: JHP er blevet sat til vægs så mange gange af de
forkætrede skolelærere her i gruppen, og det nager ham naturligvis fordi
han som akademiker i denne sag føler sig højt hævet over os lærere, og
når han så bliver sat til vægs af os, så går det hans ære for nær,
hvorfor han søger at udligne odds ved sin perfide og usaglige debattone.

Den tone er af en sådan karakter, at selv yderst tålmodige folk som
Niels Aage, har sat ham i sit filter, og jeg har mødt Niel Aage og
konstateret at er der nogen, der er flegmatisk og løsningsorienteret, så
er det ham -men også han har måttet sande at JHP er uden for pædagogisk
rækkevidde, og JHP "hygger" sig nu i Niels Aages filter.

Banen er nu kridtet op -ikke til en videre debat med ham, men til en
opsummering af, hvad sagen egentlig drejer sig om.
Efter at have måttet sande, at der faktisk findes menneske, hvis evner
til at indgå i sociale sammenhænge og i redelige debatter, ligger på
kravlestadiet, har jeg nu måttet erkende, at der kun er et middel, der
dur, nemlig helt og holdent at lukke ham ude for mit synsflet. Det gør
jeg så ved at sætte ham i mit filter.

Der skal nok være nogen, der ironisk spørger, hvorfor dog kundgøre det
for alverden? og mit svar er så dette, at jeg af mentalhygiejniske
grunde har lyst til at kundgøre for samme offentlighed,hvorfor jeg ikke
mere svarer på hans perfiditeter.

Derfor Jørn Hedegaard Poulsen - PLONK!

--
Arne H. Wilstrup
overlærer, cand.pæd.

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 23-09-04 22:34

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> ofte til det rene mudder, og derfor finder jeg at det er på tide at vi
> lige får kridtet banen af - inden han sættes i mit filter.
Jeg er da, ifølge tidligere aftale, i dit filter?

> [...]
> etc. I hvert fald fremgår det af de indlæg han skriver, at han tror at
> han har denne indsigt at jeg og andre ikke ved hvad vi taler om.
Jeg ved, at der er 900 skoler i Norge, der afprøver "skolelinux"

> Da jeg gennem mere end 25 år har beskæftiget mig med IT på professionelt
> plan, har arbejdet og undervist med IT i folkeskole m.v., så vil jeg tro
> at jeg blot har en smule forstand på hvad jeg taler om.
MSCEeeeeeeeevvvvvvviiiiiiiiiggggggg....
> Da JHP vil
> frakende mig denne kompetence, så ser jeg ingen grund til at fortsætte
> den diskussion med ham.
SÅ STOP!
> 2. JHP taler om at der findes undervisningsprogrammer på dansk til
> Linux, men vil ikke komme frem med et eneste eksempel
Se f.eks:
http://www.skolelinux.no/linux-signpost/showSpisekartet.php?slid=1&locale=nb_NO&admin=

> [...]
> dato ikke lykkedes nogen her at dokumentere dette væld af
> undervisningssoftware, han postulerer findes, vel at mærke på dansk.

Jeg har tidligere i dette forum eftersøgt og efterspurgt evaluering af
"undervisningssoftware". Fortæl fortæl!

Tager 900 skoler i Norge fejl?

> [...]
> kommer ud for i det daglige på en almindelig folkeskole - m.a.o. man
> burde mene at jeg dog har blot en lille smule forstand på hvad jeg
Du har dokumenterbar uforstand på nogle punkter!
> Da JHP vil frakende mig denne komeptence, så ser jeg ingen grund til at
> fortsætte den diskussion med ham.
Hvad har du gang i?

> 3. JHP giver hele tiden udtryk for hvor dum han mener jeg er, forklarer
> hele tiden at jeg ikke har forstand på hvad jeg udtaler mig om - hvad
> enten det gælder skoleforhold, IT eller pædagogik /undervisning.
Din IT-faglighedsaura styrkes ikke af nærværende diskussion.
Det er meget mærkværdigt, at du, specielt i henhold til din IT-ekspertice,
vedvarende henfalder til "skodsystems"-diskussioner? Hvorfor undgår du
konsekvent en seriøs dikussion?
Hvad er det f.eks., der sker i Norge?
> [...]
> samme indstilling som mig) enhver viden og alle kundskaber på området,
> som vi dog trods alt lever af i det daglige, så ser jeg ingen grund til
Hvis du ikke har vid til at diskutere, så kan du selvfølgelig stoppe!

> [...]
> selv rode rundt med, men find dog et forum, der er beregnet til den slags,
> og lad være med at svine denne gruppe til." -
Jeg savner stadig en argumentationsform, med hvilken vi kan berrige hinanden.

> [...]
> når han så bliver sat til vægs af os, så går det hans ære for nær,
> hvorfor han søger at udligne odds ved sin perfide og usaglige debattone.
Din "faglighed" knytter sig her til "Baby-Linux, skodsystemer.." etc. En
faglighed, du nu vil løfte yderligere ved at introducere nærværende tråd.
Magter du overhovedet nogen form for faglig argumentation?

> [...]
> er det ham -men også han har måttet sande at JHP er uden for pædagogisk
> rækkevidde, og JHP "hygger" sig nu i Niels Aages filter.
Hvordan i alverden er jeg sluppet ud af dit filter? Put mig ind igen!

> [...]
> kravlestadiet, har jeg nu måttet erkende, at der kun er et middel, der
> dur, nemlig helt og holdent at lukke ham ude for mit synsflet. Det gør
Interessant! Gad vide hvor længe, jeg får lov til at forblive der?

> [...]
> for alverden? og mit svar er så dette, at jeg af mentalhygiejniske
> grunde har lyst til at kundgøre for samme offentlighed,hvorfor jeg ikke
Ha! Ha!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen
(Der i modsætning til karl@utroligsmart.dk,
sætter en ære i, konsekvent, at anvende en funktionel
svar-emailadresse)

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-09-04 20:08

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> wrote in message

> Med venlig hilsen
> Jørn Hedegaard Povlsen
> (Der i modsætning til karl@utroligsmart.dk,
> sætter en ære i, konsekvent, at anvende en funktionel
> svar-emailadresse)

og som derfor kan været 100 % sikker på at det en skønnne dag vælter ind med
spam

Peter

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 25-09-04 02:41

Peter K. Nielsen wrote:

> og som derfor kan været 100 % sikker på at det en skønnne dag vælter ind med
> spam
På gode dage får jeg ca.400!
Spamassassin+Mozillas selvindlærende spamfilter sorterer perfekt!
mvh jhp

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-09-04 11:25

> På gode dage får jeg ca.400!
> Spamassassin+Mozillas selvindlærende spamfilter sorterer perfekt!
> mvh jhp

på en god uge får jeg 2 så jeg sparer en masse båndbredde og vedligehold af
spamfiltre

Peter

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 25-09-04 18:57

Peter K. Nielsen wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> wrote in message

> med

> på en god uge får jeg 2 så jeg sparer en masse båndbredde og vedligehold af
> spamfiltre
Spammassassin vedligeholder sig selv. P. t. sorterer spamjassassin efter
"vira". ,"rejser","Spam" og "Måske-Spam". Omkrung 20 mails slipper alligevel
igennem. Disse elemineres derefter med Mozilla's spam-filter
Og ja, jeg har fast båndbredde. (Det har du vel også?)

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen