Nokia 3200 unlock
Fra : satsurfer

Dato : 22-09-04 14:51

Hej gruppe.

Jeg har fået en Nokia 3200 med tilhørende TDC taletidskort.

Da jeg ønsker at beholde mit nuværende nummer på CBB vil jeg gerne unlock'e
mobilen.

Jeg har været inde på http://www.unlockme.co.uk/ og der hentet et
program, der skulle klare ærterne.

Jeg skulle starte op uden SIM-kort.

Jeg fik 7 fine koder, og jeg har prøvet kode 7 og 1 og 7 igen og jeg er
99,99 % sikker på indtastningen, men får code fejl retur.
(Jeg kunne dog bruget et TELMORE kort, men de er jo opkøbt af TDC).

Jeg har nu været inde på http://www.unlock.no/ og der fået en kode.

Nu skulle jeg starte op med mit SIM-kort inde.

Koderne er heller ikke helt ens?? idet denne kode 7 starter med 81, hvor den
første startede med 82?

Nogen der har et godt råd inden jeg går igang med mine sidste 2 forsøg.

På forhånd tak.

Fra : Chronicle82

Dato : 22-09-04 15:57

Hej!

Hvis du har købt din Nokia 3200 uden abonnement altså med taletid, så er
telefonen ikke simlåst. Så bare smid dit CBB taletids kort i din
telefon!

Håber det vil lykkedes for dig :)

Mvh

Jesper Kim Knudsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-09-04 16:12

On Wed, 22 Sep 2004 14:57:15 GMT, "Chronicle82"
<Chronicle82.news@kandu.dk> wrote:

>Hvis du har købt din Nokia 3200 uden abonnement altså med taletid, så er
>telefonen ikke simlåst.

Hvem siger det?

>Så bare smid dit CBB taletids kort i din telefon!

Det er da et forsøg værd (det er det altid), men telefoner køber med
taletid kan altså lige så vel som telefoner købt med abonnementer være
låst.

Hvis ikke det er fordi, at telefonen slet ikke er låst, så handler det
om, at Nokia er blevet hurtigere til at prøve at beskytte telefonerne
mod at blive låst op. Det handler altså om at finde den rigtige kode -
og jeg ved godt hvor den kan fås (læs: købes - for jeg kan desværre
ikke tilbyde at arbejde gratis, så måtte jeg finde mig en anden
levevej).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : helloo.dk

Dato : 22-09-04 17:16

> [...]
> og jeg ved godt hvor den kan fås (læs: købes - for jeg kan desværre
> ikke tilbyde at arbejde gratis, så måtte jeg finde mig en anden

Når nu ikke han vil hjælpe dig kan jeg fortælle dig at du kan udregne
koderne rigtigt på www.TekIt.dk
Hilsen Dan

Vi giver garanti på alt hvad vi laver, undtagen på reparationer af
vandskadet telefoner. (kan ikke give garanti på hvor lang tid det virker
da dette også afhænger af hvor lang tid siden det er osv...)
Det største professionel unlock firma i Jylland (Flere afdelinger.)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-09-04 17:24

Dan skrev:

>Når nu ikke han vil hjælpe dig

Det vil jeg såmænd gerne, men det er korrekt, at jeg tager penge for
at låse telefoner op.

>kan jeg fortælle dig at du kan udregne
>koderne rigtigt på www.TekIt.dk

Nej, ikke til den pågældende telefon.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 22-09-04 17:31

> Nej, ikke til den pågældende telefon.

Hvad er det du prøver at fortælle mig? At du nu gerne vil have jeg åbner for
mit Gratis unlock igen da det jo var de rigtige koder?? Du er sku ikke nem
at blive klog på!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-09-04 17:40

Dan skrev:

>Hvad er det du prøver at fortælle mig?

At koderne på den omtalte side ikke virker til den pågældende telefon.

>At du nu gerne vil have jeg åbner for
>mit Gratis unlock igen da det jo var de rigtige koder??

Jeg tror ikke jeg har bedt dig om at lukke for dette, men det har jeg
netop erfaret du har gjort.

Jeg ved ikke hvilken algoritme du (eller rettere, dem der drev
systemet for dig) brugte - men hvis det er den samme, så ville disse
koder naturligvis heller ikke virke (da de jo er identiske).

>Du er sku ikke nem at blive klog på!

Jeg synes jeg skrev det meget klart:

Koderne på den omtalte side virker ikke til den pågældende telefon.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 22-09-04 21:52

> Koderne på den omtalte side virker ikke til den pågældende telefon.

Ok.. så må de jo bare rette fejlen.. men nu er det jo en gratis service så
man kan ikke tillade at brokke sig..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-09-04 22:10

Dan skrev:

>Ok.. så må de jo bare rette fejlen..

Fejl og fejl. Det er jo Nokia der har lavet om i algoritmen, så fejl
vil jeg nu ikke kalde det. Det betyder blot, at koder udregnet efter
en gammel (spærret/blacklistet) algoritme ikke virker. Desuden handler
det om at vide hvilken af de 4 eller 7 koder der skal bruges (når
koderne altså er rigtige).

>men nu er det jo en gratis service så man kan ikke tillade at brokke sig..

Jeg er uenig. Hvis jeg fik at vide, at skidtet virkede, og det ikke
gjorde (og jeg så ikke havde flere forsøg til at indtaste den korrekte
kode), så ville jeg dælme være træt af det. Så hellere betale for
noget der med garanti virker - men heldigvis kan folk jo selv vælge.

Jeg er i øvrigt glad for, at du siger, at en gratis service ikke kan
leve op til en lignende betalingsservice.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 22-09-04 23:35

> [...]
> en gammel (spærret/blacklistet) algoritme ikke virker. Desuden handler
> det om at vide hvilken af de 4 eller 7 koder der skal bruges (når

Tja.. ellers kan man jo spørge nogle af de tunge drenge på de udenlandske
forums.. Det kan jeg jo se du selv har gjort....

> [...]
> kode), så ville jeg dælme være træt af det. Så hellere betale for
> noget der med garanti virker - men heldigvis kan folk jo selv vælge.

Ja om de skal betale 100,- kr til dig for at få en kode som de så selv kan
"prøve" at intaste i telefonen og risikere at telefonen bliver låst helt
eller om de kommer til mig og får det lavet mens de venter.. kan det ikke
give det samme??

> Jeg er i øvrigt glad for, at du siger, at en gratis service ikke kan
> leve op til en lignende betalingsservice.

Det jeg fortæller er at det er en bedre service ikke at tage penge for noget
som burde være gratis da det ikke er dig selv som har købt noget eller på
anden måde haft udgifter ved det. Men sætter du derimod en box på og låser
telefonen op for kunden er det klart at det skal koste lidt.. Deri er en
forskel.. (da en box trods alt koster lidt)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-04 00:20

Dan skrev:

>Tja.. ellers kan man jo spørge nogle af de tunge drenge på de udenlandske
>forums.. Det kan jeg jo se du selv har gjort....

Ikke om dette - men det er da også underordnet. Jeg har brugt tid på
at finde løsningen (og mange andre). Det er mit arbejde, og det tager
jeg mig betalt for. Folk er da velkomne til at gøre det selv (der
findes også folk der selv køber udstyr hjem, og låser deres telefoner
op - fred være med det). Jeg tager mig betalt for mit arbejde, det
siger da sig selv.

>Ja om de skal betale 100,- kr til dig for at få en kode som de så selv kan
>"prøve" at intaste i telefonen

Prøve? Nu siger du dig selv imod! Gratiskoderne er netop at "prøve",
mens det man får hos mig er gennemtestet.

Koderne folk får er testet, og algoritmen opdateres løbende (og
hurtigst muligt) med, at Nokia finder på nye tricks. Jeg skal ikke
kunne love, at jeg kan være med til hver en tid (det kunne jo tænkes,
at Nokia lagde sig ud i overhalingsbanen) - men folk får selvfølgelig
låst deres telefon op uanset hvad - det er jo det de betaler for!

>og risikere at telefonen bliver låst helt

Du ved så godt som jeg, at det altid kan lade sig gøre at låse
telefonen op...

>eller om de kommer til mig og får det lavet mens de venter.. kan det ikke
>give det samme??

.... så hvis alt skulle gå galt (og kunden indtaster den tilsendte kode
forkert for mange gange), så kan kunden efterfølgende sende telefonen
hertil for at få den låst op.

Kunden betaler for at få sin telefon låst op - og får det. Hvordan det
foregår, det er sådan set underordnet.

>Det jeg fortæller er at det er en bedre service ikke at tage penge for noget
>som burde være gratis da det ikke er dig selv som har købt noget eller på
>anden måde haft udgifter ved det.

Jeg bruger tid på research. Tid er penge, og viden er penge.

>Men sætter du derimod en box på og låser
>telefonen op for kunden er det klart at det skal koste lidt.. Deri er en
>forskel.. (da en box trods alt koster lidt)

Det koster også, at jeg skal bruge tid på research - jeg tager mig
betalt for den tid jeg bruger på at arbejde.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 23-09-04 00:50

> [...]
> findes også folk der selv køber udstyr hjem, og låser deres telefoner
> op - fred være med det). Jeg tager mig betalt for mit arbejde, det

Ja det kan jeg se.. Har lige set dig få hele 2 koder til en 6230 over
nettet, som du også har fået ganske GRATIS men som du sikkert har SOLGT
vidre til dine kunder... Så nej du er for meget.. Kan også se at du søger en
masse info om siemens telefoner da du blot har en clip.. men du kan jo bare
spørge da jeg ikke er bange for at dele ud... Men sådan du får det til at
lyde er jo helt til grin.. Skal dine kunder også betale for alt den tid du
bruger her i news og lukker en masse pis ud?? Så kan jeg godt forstå du har
det hårdt med at få skrabet sammen...

> Jeg bruger tid på research. Tid er penge, og viden er penge.
> Det koster også, at jeg skal bruge tid på research - jeg tager mig
> betalt for den tid jeg bruger på at arbejde.

Så skal jeg da spare dig for en masse penge...
Hvis du bruger et lille program som hedder Crux version 2,31 ligger der en
lille udregner i som kan udregne Boxserial ud fra Imei nummeret. Dette gør
så det som du har lavet så meget arbejde for at finde ud af... Det tog mig
måske 15 minutter at finde ud af.. så hvormeget skal mine kunder betale for
det??
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-04 09:58

Dan skrev:

>Ja det kan jeg se.. Har lige set dig få hele 2 koder til en 6230 over
>nettet, som du også har fået ganske GRATIS men som du sikkert har SOLGT
>vidre til dine kunder... Så nej du er for meget..

Har du lige set det? Det er nu ved at være nogen tid siden (inden jeg
selv havde mulighed for at udregne disse koder). Ja, jeg tager mig
betalt for at låse telefoner op, uanset hvordan det foregår. Jeg mener
jeg har nævnt det før.

>Kan også se at du søger en
>masse info om siemens telefoner da du blot har en clip..

Hvis jeg blot havde en clip, så var der jo ingen grund til at spørge
om noget - det er blot at trykke på en knap. Det er i øvrigt
opsigtsvækkende, at du åbenbart tror du ved hvad jeg har af udstyr.
Dog kan det ikke få mig op af stolen, for jeg kan se du ikke ved det.
Jeg kan fortælle dig, at jeg rigtignok OGSÅ har en clip.

> [...]
>bruger her i news og lukker en masse pis ud?? Så kan jeg godt forstå du har

Jeg har ikke noget timeregnskab.

I øvrigt undrer jeg mig dybt over, at du igen og igen prøver at køre
af sporet, og gå over til mudderkastning. Hold dig til sagen, det
virker også mindre useriøst.

> [...]
>lille udregner i som kan udregne Boxserial ud fra Imei nummeret. Dette gør
>så det som du har lavet så meget arbejde for at finde ud af...

Har jeg fortalt, sådan helt konkret, hvad jeg har brugt tiden på mht.
til de nye koder? Du tror og konkluderer, men det er jo ikke noget
nyt.

>Det tog mig måske 15 minutter at finde ud af.. så hvormeget skal mine
>kunder betale for det??

Det er op til dig. Nu har du fjernet muligheden for koder på din side,
men det site du henviser til udregner i hvert fald ikke koderne til de
nye modeller korrekt - så måske skulle der bruges lidt mere tid på
det.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 23-09-04 10:45

> [...]
> Dog kan det ikke få mig op af stolen, for jeg kan se du ikke ved det.
> Jeg kan fortælle dig, at jeg rigtignok OGSÅ har en clip.

Nu var det ikke for at få dig op af stolen men jeg kunne se på det du skrev
i det omtalte forum at det drejede sig om en Clip. Jeg kan da fortælle dig
at jeg også har en Clip så det har intet med sagen at gøre.. Du skulle bare
have fortalt hvordan man brugte Clippen på en Siemens M55. Iøvrig er jeg da
fuldstændig ligeglad med hvad udstyr du bruger det har intet med sagen at
gøre.. Det det hele drejer sig om er at du får hjælp som alle andre, men du
giver intet igen. Du ser os alle sammen som konkurenter i stedet for
kolegaer.. Det er såment det sagen drejer sig om!!!!!!!!!!

> Jeg har ikke noget timeregnskab.
> I øvrigt undrer jeg mig dybt over, at du igen og igen prøver at køre
> af sporet, og gå over til mudderkastning. Hold dig til sagen, det
> virker også mindre useriøst.

Det jeg mener er at jeg syntes det er for dårligt at du forlanger at dine
kunder skal betale for den tid du bruger foran computeren. Især når du
bruger så meget tid på at hakke på andre som ikke lige gør alt efter din
pibe.. det har intet med mudderkastning at gøre...

> Har jeg fortalt, sådan helt konkret, hvad jeg har brugt tiden på mht.
> til de nye koder? Du tror og konkluderer, men det er jo ikke noget
> nyt.

Det er man da nød til da du ikke fortæller noget..

> [...]
> men det site du henviser til udregner i hvert fald ikke koderne til de
> nye modeller korrekt - så måske skulle der bruges lidt mere tid på

Det er da ikke mit problem hvordan andre udregner gratis koder.. Jeg lukkede
mit p.g.a. pres fra jer andre unlockere. Dels fordi jeg blev træt af terror
med telefonopringninger, email osv... Og misundelse af mine besøgende på
hjemmesiden...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-04 11:09

Dan skrev:

>Nu var det ikke for at få dig op af stolen men jeg kunne se på det du skrev
>i det omtalte forum at det drejede sig om en Clip.

Jeg ved ikke hvilken "sag" det drejer sig om - du skriver det
"omtalte" forum, men har ikke nævnt noget. Ikke, at det gør den store
forskel - du kører blot endnu engang af sporet.

>Jeg kan da fortælle dig
>at jeg også har en Clip så det har intet med sagen at gøre..

Så er det mærkeligt du bringer det på bane.

>Du skulle bare
>have fortalt hvordan man brugte Clippen på en Siemens M55.

Jeg husker ikke alt hvad jeg har skrevet - men det vel blot at trykke
på knappen - hvis ikke der er tale om en nyere udgave, hvor det er
smartest at bruge andet udstyr.

> [...]

Så er det mærkeligt du bringer det på bane.

>Det det hele drejer sig om er at du får hjælp som alle andre, men du

Jeg tilbyder min ekspertise og min viden igennem mod betaling - det er
det jeg lever af. Jeg kan blive ved med at fortælle det, men du vil
åbenbart ikke forstå det.

>Du ser os alle sammen som konkurenter i stedet for
>kolegaer.. Det er såment det sagen drejer sig om!!!!!!!!!!

I min forstand er kollegaer folk der arbejder i samme firma. Det kan
være du har en anden opfattelse.

>Det jeg mener er at jeg syntes det er for dårligt at du forlanger at dine
>kunder skal betale for den tid du bruger foran computeren.

Jeg har ikke noget timeregnskab. Jeg sørger for at holde priserne på
et niveau, så jeg kan leve af det - og jeg tager mig betalt for alle
telefoner, det er korrekt. Jeg har forsøgt at forklare det mange
gange.

>Især når du
>bruger så meget tid på at hakke på andre som ikke lige gør alt efter din
>pibe.. det har intet med mudderkastning at gøre...

Er det ikke en slags mudderkastning fx at spørge, om jeg ikke har lært
at tælle? Jeg ser i hvert fald ingen fornuft i sådan en udtalelse
(samt flere af dine andre små spydigheder).

>Det er man da nød til da du ikke fortæller noget..

Ja, jeg holder ofte kortene tæt ind på kroppen. Nej, man bliver ikke
nødt til at gætte sig til forkerte konklussioner af den grund - man
kan nøjes med at indse, at man ikke ved hvordan og hvorledes tingene
hænger sammen. En ting er af tro/gætte, en anden ting er at konkludere
- og man kan altså ikke konkludere noget ud af noget man kun gætter
sig til!

>Det er da ikke mit problem hvordan andre udregner gratis koder..

Du benyttede nogle andres system, og dette system udregner stadig ikke
korrekte koder til de nyeste modeller. Ja, det er gratis - nej, det
virker ikke.

>Jeg lukkede mit p.g.a. pres fra jer andre unlockere.

Pres?

>Dels fordi jeg blev træt af terror med telefonopringninger, email osv...

Terror?

Du har mange gange nævnt, at folk ringer for at få vejledning - og
dette vil du ikke give dem gratis. Det forstår jeg udmærket, og det er
da bl.a. også derfor jeg tager mig betalt for mit arbejde. Vejledning
er en del af det jeg sælger. Folk er velkomne til at ringe og få
vejledning i hvordan de skal indtaste koden (selvom de har fået en
udførlig vejledning på skrift).

>Og misundelse af mine besøgende på hjemmesiden...

Misundelse?

Pres, terror og misundelse - hold da magle...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 13:17

Lasse Og Dan kaglede en masse som hovedløse høns !

Jeg vil (uden at have læst rigtig hvad i nu kævler om ) give Dan ret... men
det er kun fordi han ikke er lige så træls som Lasse...

men kom nu tøser.... kør jeres bøvl internt.....

Anders S

Fra : Michael S.

Dato : 24-09-04 00:17

Bravooooouh, jeg støtter ideen om at slutte tråen.
Hvordan fanden får I tiden til alle de tastetryk ??

@Dan
C U in MC thread

@Lasse
Go HT .....

/Michael,
Insight Data

Fra : helloo.dk

Dato : 23-09-04 22:02

> Jeg tilbyder min ekspertise og min viden igennem mod betaling - det er
> det jeg lever af. Jeg kan blive ved med at fortælle det, men du vil
> åbenbart ikke forstå det.

Hvis alle tænker sådan så er der jo ikke nogen til at fortælle dig hvordan
du gør og så ville du jo selv blive arbejdsløs.. Så moral er godt..
Dobbeltmoral er dobbelt så godt ikke??

> I min forstand er kollegaer folk der arbejder i samme firma. Det kan
> være du har en anden opfattelse.

Det har jeg.. Jeg ser alle andre unlockere som kolega'er.. Er der kunder fra
københavn der kontakter mig henviser jeg dem gerne til min kolega på
Gladsvej 3, da der er meget langt for kunden at tage helt til jylland med en
enkelt telefon...

> Du benyttede nogle andres system, og dette system udregner stadig ikke
> korrekte koder til de nyeste modeller. Ja, det er gratis - nej, det
> virker ikke.

Du glemmer vist at det ikke er mig som benytter koder... Jeg har andet
udstyr.. Så jeg ved ikke hvor du vil hen...

Fra : satsurfer

Dato : 23-09-04 12:23

"satsurfer" <myminco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den første startede med 82?
>
> Nogen der har et godt råd inden jeg går igang med mine sidste 2 forsøg.

Hej igen!
Det var jo ikke meget svar, jeg fik på mit spørgsmål - men jeg kan oplyse,
at mobilen var låst overfor CBB, men at den vejledning og kode fra
http://www.unlock.no/ klarede problemet. Men tak for svarene.

Med hensyn til. betaling for, at nogen regner en koden ud for en, når man
selv kan gøre det, kan vel diskutere.
Ingen af unlock'erne har jo selv udviklet programmet, men når det er lagt ud
på nettet, er programmørens tanke vel, at det skal være gratis, dersom ikke
andet er nævnt?

Fra : helloo.dk

Dato : 23-09-04 22:03

"satsurfer" <myminco@hotmail.com> wrote in message

> [...]
ud
> på nettet, er programmørens tanke vel, at det skal være gratis, dersom

Enig!!!

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-04 10:09

Kunne i to hanekyllinger ikke mødes et eller andet sted og få gjort jeres
regnskab op, enten ved at den ene afliver den anden eller omvendt, for i er
dæleme trælse at høre på.
Esben

Fra : helloo.dk

Dato : 27-09-04 10:29

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> regnskab op, enten ved at den ene afliver den anden eller omvendt, for i

Kan kun forslå du bruger et Killfilter