Hårdt skum
Fra : AP

Dato : 22-09-04 14:19

Hej,

Skal have lavet nogle ca. 5 cm. tykke udskæringer til at hænge på en væg
(don't ask) og tænker på at der må findes noget skum der er hårdt nok
til at kunne formes (saves/skæres)...

Men hvor finder man sådan noget henne? Har prøvet Panduro hobby uden
held - what to do?

/Anders

Fra : lover

Dato : 22-09-04 18:21

Hejsa
Hvad med Thermisol =Flamingo fås i mange tykkelser samt hårheder.
Hilsen Jens

Fra : Henning Sørensen

Dato : 23-09-04 08:32

Prøv et byggemarked, spørg efter bygningsskum (tror jeg de plejer at kalde
det) - man bruger det normalt til at tætne omkring vinduer og døre.

Mvh

Henning

Fra : Søren M

Dato : 23-09-04 20:54

I news:41527bca$0$26374$d40e179e@nntp02.dk.telia.net, skrev Henning
Sørensen :
> Prøv et byggemarked, spørg efter bygningsskum (tror jeg de plejer at
> kalde det) - man bruger det normalt til at tætne omkring vinduer og
> [...]

Du kan også bruge PU-skum men pas det er lidt giftigt indtil det er tørt

--
---
Søren M

Gør ikke grin med en tyrker, hvis du selv er rødhåret.

Fra : BoBr

Dato : 24-09-04 22:40

Hvad med flaminco ??

Bo Br

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 25-09-04 20:35

BoBr skrev:

> Hvad med flaminco ??

Flamingo, Termisol eller polystyren-plader er plader der bliver
anvendt i byggeindustrien. De har en stor isoleringseffekt.

Du kender dem sikkert, når jeg fortæller at pladerne er hvide og
og vejer kun lidt - og for øvrigt lette at tilskære.

Bo, du må godt lige forbedre din citatteknik:
http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : BoBr

Dato : 26-09-04 18:07

Det er ellers ikke mig der skal bruge noget "hårdt skum, dont ask"
Du har måske insider viden om hvad det skal bruges til ??
Desuden tror jeg ikke at stoffet/ordet flaminco kræver den store
videnskablige forklaring.

Bo Br