firewall porte
Fra : B.S.

Dato : 22-09-04 13:55

hej gruppe..

Har lige lavet en Firewall test på Symantecs hjemmside.
Ifølge Symantec har jeg to porte jeg skal tjekke - port 113 (ident) og
port 23 (telnet).
Har tjekket min Zywall 2 firewall og ændret opsætning på WAN to LAN og
LAN to WAN settings - lukket portene 23 og 113 - men de er stadig åbne.
Er der nogen der kan komme med et forslag - hvad kan jeg gøre anderledes ??

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Lars Fischer

Dato : 22-09-04 15:29

"B.S." <dkvv1@ofir.dk>

> Har lige lavet en Firewall test på Symantecs hjemmside.
> Ifølge Symantec har jeg to porte jeg skal tjekke - port 113 (ident) og
> port 23 (telnet).

Hvad er det der svarer på telnet / ident? Din PC (eller hvad du nu bruger)
eller din router / firewall?

Hvis det er din PC og du ikke har brug for ident og telnet, var det så ikke
en ide at slå de dæmoner ned?

/Lars

Fra : B.S.

Dato : 22-09-04 16:14

Telnet service i WIN XP og i routeren er disabled.
Og ident - der aner jeg ikke, hvad skal jeg kigge efter...

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-09-04 16:40

"B.S." <dkvv1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> LAN to WAN settings - lukket portene 23 og 113 - men de er stadig åbne.
> Er der nogen der kan komme med et forslag - hvad kan jeg gøre anderledes
??

Er du sikker på at det er din Zywall du scanner?

Jeg kan se du poster fra en ip hos jay.net måske har de noget udstyr imellem
dig og scanneren.

Hvad er dit ip-nr. på Zywallens wan-side og hvad er dit ip-nr. iflg.
http://www.myip.dk

/Brian

Fra : B.S.

Dato : 22-09-04 17:26

Ok - det giver mening - alligevel kunne man på symantecs hjemmeside se
min dynamisk IP adresse (fra routeren) - det betyder vel at min ident
port er åbent ??

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-09-04 07:38

> Ok - det giver mening - alligevel kunne man på symantecs hjemmeside se
> min dynamisk IP adresse (fra routeren) - det betyder vel at min ident
> port er åbent ??

Det betyder sikkert at der afvikles noget Java på siden til at hente
klientens lokale ip.
Din browser tillader så at der afvikles Java-kode fra den pågældende side,
om det så er en god idé - tja..

/Brian

Fra : Jan Pedersen

Dato : 22-09-04 20:43

Hjælp...min NAT firewall blokerer for SMTP. Jeg kan ikke sende mail til SMTP
servere.
Mit setup er flg.:
- Global IP routes til 192.168.2.2-192.168.2.100
- Privat Port 25 IP 192.168.2.11 routes til Global Port 25
- Privat Port 110 IP 192.168.2.11 routes til Global Port 110
- Trigger port 25,TCP Public Port 25, Public Type: TCP enabled
Hvad skal ændres i min NAT Router/Firewall for at jeg kan sende til SMTP
servere ?

Windows XP´s firewall er slået fra og i min Zonealarm går al trafik på
portene 25 og 110 frit igennem begge veje.

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-09-04 21:06

Jan Pedersen wrote:

> Hvad skal ændres i min NAT Router/Firewall for at jeg kan sende til SMTP
> servere ?

Jeg vil foreslå dig at spørge i dk.edb.netværk, der ved de mere om den
slags.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!