Verdens Højeste mast på sejlbåd
Fra : Andersen

Dato : 22-09-04 11:47

Sad og læste et sejl blad hos tandlægen i forgårs... det var et dansk blad,
men jeg kan ikke huske navnet og huske hvor gammelt det var..

Der var på forsiden en artikel med søsætningen af verdens højeste og største
seljbåd.. den hed et eller andet med ma... eller me...
Masten var 88 meter højt... selve båden 14 meter bred.. og tæt på 100 meter
lang... sindsygt..Dens "lod" under båden vejede hele 150 tons..
Hele båden vejede over 700 tons.... Kan huske der var angivet en
hjemmeside... nogle der ved hvad den hedder.??

Nogle der kender noget til det jeg har beskrevet...Høre jeg MEGET gerne.

Pft.

Mvh
Andersen

atcm@FJERNDETTEmail.dk

Fra : Carsten Holck

Dato : 22-09-04 12:43

Andersen wrote:
> [...]
> hjemmeside... nogle der ved hvad den hedder.??
>
> Nogle der kender noget til det jeg har beskrevet...Høre jeg MEGET gerne.

Mon det er denne :
Tallest Mast On A Ship
The 75.2 m (246.7 ft) long luxury yacht Mirabella V, which was launched
in November 2003, has a single carbon fibre mast 90 m (295 ft) tall. The
largest ever single-masted yacht, or sloop, Mirabella V was built by
Vosper Thornycroft in Southampton, UK, and is available for hire at a
rate of US$250,000 (£200,000) per week.

/carsten

Fra : Carsten Holck

Dato : 22-09-04 12:45

Carsten Holck wrote:
> Andersen wrote:

Og der er mere om den på
http://www.ybw.com/yw/mirabella/pdf/Vosper_super_sloop.pdf

/carsten

Fra : Andersen

Dato : 22-09-04 12:57

Ja det er den.. Kanont...!! Takker mange gange.... Jeg har dog ikke tænkt
mig at leje den båd... billligt skrot... hehe

Kan vide hvad nyprisen er på den.

Andersen

Fra : Andersen

Dato : 22-09-04 12:58

http://www.mirabellayachts.com/

Her er lidt om den "lille" båd

Fra : Andersen

Dato : 22-09-04 13:01

Klik ind under http://www.mirabellayachts.com/

Vælg mirabella V.. der er billeder og video klip... Megetr spændende syns
jeg.

Andersen

Fra : Jimmy

Dato : 05-10-04 21:13

http://www.mirabellacharters.com/?oid=7916&ticket=g_u_e_s_t&lang=2

Fra : Bo Carlé

Dato : 22-09-04 12:48

Hej Andersen
Jeg søgte på "tallest mast in the world", og flere sider påstår, at, "den
findes her på denne side".
På:
http://www.boatquest.com/Sail/Angus-D.W.-Robertson/Category/Length/627/Feet/USD/1/boats.aspx

finder du 175 fod:
ZEUS has the tallest mast in the world towering 175 feet. This single-piece,
carbon fiber construction breaks four world records. Five carbon fiber,
swept-back spreaders support the 7,000 plus square foot sail plan with solid
rod rigging. Massive, stainless steel, custom chainplates and winches, (the
primary hydraulic winches largest in the world), custom designed stainless
scuppers and drains and boomvang gooseneck are additional examples of "giant
jewelry" on board the great open decks, for which the Burmese teak was hand
selected. Twin hydraulic hatches serve the aft deck, one 3 foot square
fitted inside the larger 10 x 12 foot hatch. The Lazarette is a cavernous
holding area 20 x 25 feet for some of the yacht's systems and many of its
toys. A 4 x 9 foot jacuzzi is built under the aft arch and exterior command
console. The hydraulic, elevator lift is the first of its kind in the world
and rises 20 feet above the ocean " allowing greater excitement with
enhanced vision and maneuverability. ..
________________
På:
http://www.smallshipcruises.com/travelreport/travelreportstarclipper.html

finder du 226 fod. Søg her på siden efter "mast"
_________________________________
På:
http://www.latitude38.com/LectronicLat/2003/1203/Dec12/Dec12.html
findes Mirabella V's mast, som må siges at være i overstørrelse. 90 meter.

Bo
______________________________________

Fra : Lars

Dato : 22-09-04 16:31

"Andersen" <andersen@mail.dk> said in

> [...]
> hjemmeside... nogle der ved hvad den hedder.??
>
> Nogle der kender noget til det jeg har beskrevet...Høre jeg MEGET

Der er mange artikler på Yachting Worlds hjemmeside:
http://www.ybw.com/yw/mirabella/

Venligst Lars
--
Tal lavt, tal langsomt og sig ikke for meget.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-09-04 19:09

I septembernummeret (stadig i butikkerne ??) er der en 12 siders artikel om
MirabellaV....

Iøvrigt et glimrende blad. Der er også en artikel om børneredningsveste, der
slår en pæl igennem den gamle trygge teori om, at bare en redningsvest er
typegodtkendt, så er den "god nok"

/Bjarke

"Lars" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> "Andersen" <andersen@mail.dk> said in

snip

Fra : Jens Mogensen

Dato : 28-09-04 20:25

Hej
75 meter lang, masten 293 fod - pris ca. 335 mill kr.
Kan lejes for 250.000 $ for en uge!
Er kommet fri igen, men billedet fra den dramatiske grundstødning kan ses på
dk.binaer. ('Stjålet' fra en fransk nyhedsgruppe)

mvh
Jens_M

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cisf4f$2a89$1@news.cybercity.dk...
> [...]
der
> slår en pæl igennem den gamle trygge teori om, at bare en redningsvest er

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Søren

Dato : 22-09-04 17:05

Den stødte iøvrigt på grund i weekenden.

Læs mere her:
http://www.baadmagasinet.dk/online/content/index.php?SectionID=1&ContentID=3470&Searchtext=&ListPage=1

Mvh.
Søren