session variabel der driller
Fra : Michael Foged

Dato : 22-09-04 10:06

Hej

Det er sikkert mig der ikke har læst godt nok på lektien, men
efterfølgende script virker sådan set, bortset fra at jeg ikke kan
printe værdien af en session variabel.
Variablen får sin værdi korrekt, og der kan sammenlignes, men jeg kan
ikke udskrive værdien (browseren skriver 0). Hva' gør jeg galt?

<?php
session_start();
if(!isset($_SESSION['test'])){
$_SESSION['test']="ny";
}
else{
$_SESSION['test']="gammel";
}
if($_SESSION['test']=="gammel"){
printf("sessionen er ikke ny");
}
printf($_SESSION['test']);
?>

--
mvH
Michael fogeD

Fra : Dan Molberg

Dato : 22-09-04 10:13

Michael Foged wrote:
> ikke udskrive værdien (browseren skriver 0). Hva' gør jeg galt?
Luk din browser og slet din cookies og prøv igen.

Du har nok sat det i din session, som så endnu ikke er udløbet.

Fra : Michael Foged

Dato : 22-09-04 10:42

On Wed, 22 Sep 2004 11:13:19 +0200, Dan Molberg wrote:

> Luk din browser og slet din cookies og prøv igen.
>
> Du har nok sat det i din session, som så endnu ikke er udløbet.

DOH! kan ikke se skoven for bare træer. Tak for de røde ører.

Michael Foged

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-09-04 22:05

Michael Foged wrote:

> printf("sessionen er ikke ny");

- er der nogen speciel årsag til at du anvender printf() i stedet for
print eller echo - ellers vil jeg foreslå at ændre det, da du så giver
serveren bedre mulighed for at kede sig engang i mellem.

Mvh Tommy

Fra : Michael Foged

Dato : 24-09-04 19:40

On Wed, 22 Sep 2004 23:04:58 +0200, Tommy Ipsen wrote:

> - er der nogen speciel årsag til at du anvender printf() i stedet for
> print eller echo

Jep, uvidenhed.

>- ellers vil jeg foreslå at ændre det, da du så giver
> serveren bedre mulighed for at kede sig engang i mellem.

Vil jeg herefter forsøge at gøre til en vane.
Tak for tippet.

Michael Foged