RAM problemer??
Fra : Jesper Andersen

Dato : 22-09-04 07:07

Hej nyhedsgruppe..

Jeg har 2.stk. 256 ddr ram blokke, men jeg tror at en af dem, eller begge to
er i stykker..

Igår fik jeg nogle venner på besøg, og der fejlede de intet. Lige pludselig
startede computeren ikke op, og så fjernede jeg den ene ram blok, og
derefter startede den op med kun 256 RAM.. Hvis jeg satte den anden blok i
samme slot virkede det!! meget besynderligt.. Så fik jeg gang i computeren
med begge RAM blokke sat i, men efter et stykke tid i auqanmark genstartede
computeren, og det gentog sig da jeg prøvede igen.. Nu har jeg så lånt en
512 RAM blok af en kammerat..

Er der nogle herinde der ved hvordan man laver en RAM fejlfinding bedst
muligt.. Eller det kan jo også være min ene RAM slot i bundkortet

På forhånd tak.

mvh.
Jesper

Fra : TGH

Dato : 22-09-04 07:41

"Jesper Andersen" wrote
> [...]
> startede computeren ikke op, og så fjernede jeg den ene ram blok, og
> derefter startede den op med kun 256 RAM..

Er du stiv eller hvad??? der var jo også kun 256 ram i maskinen...

det kan betale sig at læse hvad man skriver før man sender... Du kan
teste dit ram med et lille program, prøv at søge på ramtest på google.

Mvh

TGH

Fra : N´far

Dato : 22-09-04 08:27