RedHat 7.1 og web og telnet
Fra : Ole Andersen

Dato : 13-05-01 08:09

Hej.

Nu skulle jeg jo lige prøve at lave en web server med en
Linux, og da jeg havde haft en til at virke med Redhat 7.0
ville jeg lige prøve 7.1.

Nu aner jeg virkelig ikke meget om linux men det skulle
altså prøves

Hvis jeg laver en web med rh7.0 virker det helt af sig selv,
mere eller mindre og man kan telnet til den.

Laver jeg en ren ny med 7.1 ser det hele ud til at virke på
maskinen (altså http://192.168.x.x virker) og telnet til
samme adresse virker. Jeg kan pinge den fra andre maskiner
og jeg kan pinge andre maskiner fra Linux'en. Men jeg kan
ikke komme på web fra andre maskiner, den svarer at siden
kan ikke findes og den ikke kan finde serveren. Telnet
virker heller ikke fra andre maskiner.

Er der lavet så meget om i redhat 7.1 i forhold til 7.0 at
man pludselig skal vide en masse, eller ...

Er her en eller flere der har været ude for det samme og
fundet en løsning på det ?

Ved at lave en 7.0 uden grafik mode og opgradere den til 7.1
er det lykkedes at få det til at køre, men det er vel ikke
måden ?

Jeg glæder mig til at høre at jeg "bare" lige har glemt et
eller andet På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen Ole Andersen i Aalborg
<URL:http://andersen.person.dk>

Fra : Ole Andersen

Dato : 14-05-01 10:47

On Sun, 13 May 2001 09:08:33 +0200, Ole Andersen
<oba@mail1.stofanet.ram> wrote:

>kan ikke findes og den ikke kan finde serveren. Telnet
>virker heller ikke fra andre maskiner.

Det lader til at man har lavet ændringer i IPCHAINS og ved
lige at fjerne den fra autostart kørte det. Så skal man jo
til at finde ud af hvad det er for noget

Ifald andre også roder med det.

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg
http://andersen.person.dk

Fra : Claus L. Rasmussen

Dato : 21-05-01 19:45

Ole Andersen wrote:

> Jeg glæder mig til at høre at jeg "bare" lige har glemt et
> eller andet På forhånd tak.

Har du prøvet:

chkconfig --list httpd

Det er selvfølgelig lidt åndssvagt at spørge om, men det kunne jo
være...

-Claus