Uploade mange filer
Fra : Jimmy

Dato : 21-09-04 22:45

Hej der

Jeg har en side, hvor administratorer skal kunne uploade billeder.
Undertiden skal de uploade måske 200 billeder, og der er det faktisk ikke
ret sjovt at gøre det igennem en browser og forms.

Min tanke er, at de skulle kunne uploade en zip-fil, men serveren (Linux) er
kompileret uden ZZIPlib

Jeg har set på en del scripts som skulle kunne udpakke zip-filer, men de ser
uendeligt komplicerede og store ud.
Jeg fandt i hvert fald aldrig ud af dem (søgte på google, php.net og
hotscripts samt PEAR)

Ideelt set skal filen uploades til /tmp, pakkes ud i /tmp og derefter skal
filerne flyttes til ./media

Er der nogen der har et bud på et simpelt script der kan løfte opgaven?
Bemærk, at det der skal uploades via form og derfor er FTP ikke en mulighed.
I super sidste instans kan jeg blive nødt til at lade dem maile billederne
til en adresse, som jeg lader PHP/Perl tømme.

Man kunne også bruge ActiveX, men det synes jeg slet ikke er nogen god ide.

Normalt ville jeg ikke spørge om links til færdige scripts, men her er jeg
ude, hvor jeg ikke kan bunde.

Mvh
Jimmy

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-09-04 17:50

Jimmy wrote:
> [...]
> uendeligt komplicerede og store ud.
> Jeg fandt i hvert fald aldrig ud af dem (søgte på google, php.net og

Måske du kan bruge:

http://pear.php.net/package/Archive_Tar/

Mvh Tommy

PS: Der ligger også noget Archive_Zip i cvs, men jeg ved ikke, hvor
stabilt det er...

Fra : Liberator

Dato : 24-09-04 08:05

Jeg havde samme problem og har, ligesom dig ledt efter lignende
løsninger, som jeg fandt her:

www.phpconcept.net/download.php?file=pclzip-2-1.zip

Selve scriptet er *meget* kompliceret, men selve brugen er meget simpel.

Her et er lille eksempel på et upload af zip-fil og udpakning af samme:

<?
   //   Mappe hvor filerne skal pakkes ud...
   define(PATH, "pics");

   require("pclzip.lib.php");

   if(is_uploaded_file($_FILES["userfile"]["tmp_name"])) {
      if($_FILES["userfile"]["type"] != "application/x-zip-compressed") {
      die("NOT ZIP FILE...");
      }

      $zp = new pclzip($_FILES["userfile"]["tmp_name"]);
      $zp->extract();
      unset($zp);
   } else {
      echo '<form enctype="multipart/form-data" action="/upload.php"
method="post">'.
         '<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="2097152" />'.
         'Send this file: <input name="userfile" type="file" />'.
         '<input type="submit" value="Send File" />'.
         '</form>';
   }
?>

Håber at dette kan hjælpe dig.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Jacob Lindvig Henriksen
Vestergade 17
Vester Hæsinge
DK-5672 Broby
Telephone: +45 6263 3950
Cellphone: +45 2679 0856
Telefax : +45 7534 7350
E-mail : jacob@lindvig-henriksen.dk

Fra : Jimmy

Dato : 24-09-04 19:37

"Liberator" <news.REMOVE_THIS@lindvig-henriksen.dk> wrote in message
> [...]
>
> www.phpconcept.net/download.php?file=pclzip-2-1.zip
>
> Selve scriptet er *meget* kompliceret, men selve brugen er meget simpel.

Hej

Tak for svaret!
På den ene server uploades intet selvom der er skriverettigheder.
På den anden uploades filerne, men pakkes ud i roden uden hensyntagen til
PATH. Skal den hedde noget andet?

Er der en måde at få scriptet/klassen til at returnere en fejlmeddelelse?

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 24-09-04 21:23

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message

> [...]
> PATH. Skal den hedde noget andet?
>
> Er der en måde at få scriptet/klassen til at returnere en fejlmeddelelse?

Er kommet et par skridt videre

$List = $zp->listContent();

Ser lidt på det om jeg mon ikke kan google mig frem til at angive en dest.
path og returnere fejl og få den til at virke på den anden server også.

Takker,
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 24-09-04 21:46

> Ser lidt på det om jeg mon ikke kan google mig frem til at angive en dest.
> path og returnere fejl og få den til at virke på den anden server også.

Alt virker - Tusind tak for hjælpen.

mvh
Jimmy