Problemer med Postfix g MySQL lookup
Fra : Morten Trab

Dato : 21-09-04 20:06

Hey,

Jeg sidder her og kæmper med min nye server, hvorpå jeg skal have
installeret Postfix+MySQL+Cyrus+ClamAV+Amavisd-New...

Når jeg sender en mail til en bruger på serveren skriver denne blot
flg. i /var/maillog:

Sep 21 20:59:09 router postfix/smtp[9835]: warning: connect to mysql
server localhost: Can't connect to local MySQL server through socket
'/var/tmp/mysql.sock' (2)
Sep 21 20:59:09 router postfix/smtp[9835]: fatal:
mysql:/etc/postfix/mysql-mydestination.cf(0,100): table lookup problem

/var/tem/mysql.sock ligger der fint som den skal og netstat -an viser
også at MySQL lytter på denne...

Postfix kører ikke chrootet (5. kolonne i master.cf er alle sat til
'n')

Nogen ide til hvad jeg kan gøre for at få denne til at virke??
Jeg har vimset rundt på Google et par timer, desværre uden held...

Med venlig hilsen / Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 21-09-04 20:42

Morten Trab wrote:

> [...]
> Sep 21 20:59:09 router postfix/smtp[9835]: fatal:
> mysql:/etc/postfix/mysql-mydestination.cf(0,100): table lookup problem

kan du logge ind på mysql med 'mysql -u postfix_user -p postfix_database' ?

> /var/tem/mysql.sock ligger der fint som den skal og netstat -an viser
> også at MySQL lytter på denne...

Hvis du heller ikke kan logge ind manuelt, så prøv at wacke
/var/tmp/mysql.sock og start mysql igen

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Morten Trab

Dato : 21-09-04 20:50

Den Tue, 21 Sep 2004 21:42:15 +0200, slog "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> knude på tungen og skrev:

>kan du logge ind på mysql med 'mysql -u postfix_user -p postfix_database' ?

Jep, no problemo der...Det var det allerførste jeg kiggede...Det kunne
jo måske være jeg havde glemt at starte MySQL eller måske havde kastet
et forkert password efter den, men det gik fint...

Fra : Anders Keldsen

Dato : 22-09-04 22:51

Hey Morten

Jeg har fornyligt siddet og sat noget tilsvarende op stødte ind i et
problem der minder lidt om det. Jeg opdagede at jeg skulle give
postfix_user adgang gennem både localhost og 127.0.0.1 for at det virkede.

A.