Hjælp jeg vil gerne på nettet me
Fra : Mikael Jensen

Dato : 21-09-04 19:44

Hej jeg har lige installeret en Debian(Sarge)....
Alt virker perfekt, bortset fra det faktum at jeg ikke kan komme på nettet.
Jeg tror jeg mangler at installere et eller andet, eller konfigurere et
eller andet, jeg kan bare ikke lure hvad det er.

Jeg har et gammelt 56K-modem, der fungerer under de andre *nixer på min
box, men af een eller anden grund er der ikke noget dialerprogram der
vil lukke mig ud på nettet.

Wvdial ringer op til isp, får en terminal, som den ikke ved hvad den
skal med, den prøver at sende ppp men det virker øjensynligt ikke, da
wvdial bare sidder fast indtil jeg terminerer den.

kppp driller med forskellige pppd exitcodes, så jeg synes ikke jeg kan
brge det der står i man til pppd.
gkdial fejler bare.
Det er noget rigtigt lort. ØV.

Nu er det så at jeg håber der er nogen der har en idé til hvordan jeg
kommer videre.

mvh: Mikael

Fra : Mikael Jensen

Dato : 23-09-04 09:45

Ja så må jeg jo proklamere at jeg pga. en stor fejl 40 var kommet til at
vælge den forkerte auth-metode, hvilket jo logisk ikke kan føre til at
lille jeg får lov til at sende bare een eneste lille pakke over nettet.

pppconfig sejrede og nu spiller det.

<hvorfor skriver han det her>
Jo det gør jeg fordi jeg ikke får lov til at slette min besked på
forummet, så nu svarer jeg selv.
Tak!

/Mikael