Sildeagn
Fra : Johnny A.

Dato : 21-09-04 19:28

Hej i gruppen,

Jeg har fra tid til anden set lystfiskere agne deres kroge med hårde og
tørre sildestykker enten i form af små firkanter til fladfisk eller større
stykker til torsk eller lignende. Det er jo egentligt meget smart, da det jo
sidder godt fast på krogen i modsætning til frisk sild, som ikke holder til
så meget, i hvert fald ikke til de lange kast.

Når jeg har spurgt dem, har de svaret med, at de har saltet det. Men det er
jo ikke sådan bare lige, da der jo er en masse væske der skal sies fra osv.

Mit spørgsmål er så, om der er nogen, der kender nogle smarte måder at gøre
det på og også om værdien af agnene, når de er udtørret sådan?

Johnny A.

Fra : poelse

Dato : 24-09-04 06:44

"Johnny A." skrev d. 21-09-04 19:28 dette indlæg :
> [...]
gøre
> det på og også om værdien af agnene, når de er udtørret sådan?

Jeg kender ikke lige fidusen med tørre sildestykker, men jeg plejer selv
at bruge horfiskestrimler, som ikke så nemt ryger af krogen under kast.
Jeg klipper nogle fileer i strimler med en saks, det er det nemmeste, og
putter en lille håndfuld i en frostpose og lægger den i fryseren. På den
måde har jeg altid noget agn når jeg skal på tur.

Knæk og bræk.

Peter

http://www.kandu.dk/