ComX erfaringer
Fra : VK

Dato : 21-09-04 16:39

Vores boligforeing er på et udkig efter en stabil og seriøs udbyder
Jeg har stødt på noget der hedder ComX (www.comx.dk)

Er der nogen der har erfaringer med dem ?

Er alle deres porte åbne ?

Kan de garantere båndbredden, i hvert fald til en vis grænse ?

Og til sidst og ikke mindst - er der nogen der ved hvem ejer dem ?
Er Kim Nielsen indblandet i et eller andet sted ?

--
PLEASE DELETE _REMOVE_ IN THE ADDRESS LINE BEFORE REPLYING

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-09-04 09:55

"VK" <vk_REMOVE_@vvkv.dk> wrote in message
> Vores boligforeing er på et udkig efter en stabil og seriøs udbyder
> Jeg har stødt på noget der hedder ComX (www.comx.dk)

Vores forening på godt 1000 lejligheder har igår på den årlige
generalforsamling stemt for tilbudet fra ComX med over 75% stemmer. godtnok
var de 2 andre tilbud ikke helt sammenlignelige.

> Er der nogen der har erfaringer med dem ?

Nej jeg har ikke endnu, spørg mig om 3-4 måneder

> Er alle deres porte åbne ?

Ja det skulle de være, ifl opringning til deres salgsafdeling tildeles der
globale IP´ere og der er ikke noget der begrænses med porte osv... Det kan
dog da godt være de har begrænsning med mail af sikkerhedsmessige årsager,
men det ved jeg dog ikke.

> Kan de garantere båndbredden, i hvert fald til en vis grænse ?

Ja de garantere jo den båndbredde man betaler for.

med 512/512 forbindelsen til 49 kroner for man vist bare fast 512/512Kbit

Mens deres 2/2 6/6 og 10/10mbit er minimums hastigheder.. Så med 2 Mbit´en
kan man fx komme op på 7-8Mbit mens 10Mbit´en 40Mbit.. Men har jo ikke
prøvet det endnu...

der er flere der taler om en forening med navn frugthaven ved smørum.. jeg
kan dog ikke lige finde deres hjemmeside.

> Og til sidst og ikke mindst - er der nogen der ved hvem ejer dem ?
> Er Kim Nielsen indblandet i et eller andet sted ?

Nej det tror jeg ikke, ComX ville jo i hvertfald ikke opkøbe den synkende
skude.... Vi fik afvide igår hvem der ejede comX, men kan nu ikke lige huske
det.. men en stor invester skulle det være.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-09-04 10:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> der er flere der taler om en forening med navn frugthaven ved smørum.. jeg
> kan dog ikke lige finde deres hjemmeside.

Frugtvangen heder den http://frugtvangen.comxnet.dk ser ud til at man kan se
en masse info, er dog ikke sikker på at alle tingene er som den nuværende
løsning.

Fra : VK

Dato : 26-09-04 16:23

Hvor ligger din forening og hvor mange I ?
Hvilken udbyder har I haft før ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-09-04 17:36

> Hvor ligger din forening og hvor mange I ?

Som sagt er vi godt 1000 lejligheder... Der er vist ca. 3000 registeret med
folkeregister adresse i foreningen.

Foreningen ligger i Taastrup
ComX har fiber i Roskildevejen og graver op ved den meget omtalte Taastrup
rundkørsel og hvor fiberen så kommer ind i vores varmecentral og derfra
fordeles i en fiberring til alle 14 blokke. Hvor der jo så vil være et
krydsfelt i hver blok og trækkes PDS op til hver lejlighed med ny
føringsvej. Og derudover ny coax antenneinstallation som jeg ikke lige ved
om bliver lavet på trationel vis med coax hele vejen med forstærkere osv.
men signalerne kommer i hverfald med fra fiber, og ikke som vi har det nu
ved egne antenner og paraboler osv.

> Hvilken udbyder har I haft før ?

vi har sådan set ikke nogen anden ligende udbyder. Vi har telia Stofa med
dertil mulighed for telia Stofa og lidt rabat på telefonabonnement... Efter
comX vil telia Stofa stadig "sende" på det gamle anlæg... men hvem vil mon
bliver ved med det med det nye? og telia lukker jo nok ned for det uden at
beklage sig.. Telia TV skulle der ikke være binding på mere. ComX kunne i
prensippet godt sende på vores gamle antenneanlæg, men der er
signalniveuerne mener de ikke er helt gode og derfor anbefalet en ny kabling
sammen med PDS`en. de nye stik og udstyr vil komme til at sidde sammen med
nuværende tv og telefonstik.

installationen vil blive financeret med 88 kroner om måneden i 8år hvis man
vil betale kontakt er det ca. 6700

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 26-09-04 16:51

VK skrev:

> Vores boligforeing er på et udkig efter en stabil og seriøs udbyder
> Jeg har stødt på noget der hedder ComX (www.comx.dk)
>
> Er der nogen der har erfaringer med dem ?

Nej, men de har for tiden gravet det halve Østerbro op for at lægge nogen
tykke kabler. Det virker ret seriøst.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard