Bundkort 800 fsb cpu 533 fsb?
Fra : Morten Møller

Dato : 21-09-04 16:38

Hej!

Jeg har pt. en P4 Northwood 2,4 533 fsb og 512Mb DDR PC2700. Jeg skal nu
have et nyt bundkort idet jeg skal bruge en SATA RAID controller.

Spørgsmålet er nu: Kan jeg bruge et kort med 800 fsb?

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Med venlig hilsen
Morten Møller

Fra : danni plougmann

Dato : 21-09-04 17:42

"Morten Møller" <morten@holdflod.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu: Kan jeg bruge et kort med 800 fsb?
>
> Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

det kan du sagtens
hvorfor skal du ha nyt bundkort, det med sata controlleren kan klares med et
pci controllere kort.
jeg har selv en P4 2.4@3.0 fsb siddende på et asus p4c800 e deluxe.
jeg skiftede min gamle fsb533 board ud fordi jeg ikke havde mulighed for at
overclocke oxo pga af sata controlleren

Fra : Morten Holdflod M?ll~

Dato : 22-09-04 08:13

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in message news:<41505973$0$298$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "Morten Møller" <morten@holdflod.dk> skrev i en meddelelse

> det kan du sagtens
[snip]
> jeg har selv en P4 2.4@3.0 fsb siddende på et asus p4c800 e deluxe.

Betyder det at jeg kommer til at overclocke eller kan kortet selv
finde ud af at køre med 533 MHz istedet for 800 MHz?

Og hvordan vil det gå med mine RAM?

/Morten Møller

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-09-04 08:58

On 2004-09-22, Morten Holdflod M?ller <morten@holdflod.dk> wrote:

> Betyder det at jeg kommer til at overclocke eller kan kortet selv
> finde ud af at køre med 533 MHz istedet for 800 MHz?

Du kommer ikke til at overclocke

> Og hvordan vil det gå med mine RAM?

De vil så _ikke_ køre DDR400

Thomas