Password af specifik fil
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 21-09-04 14:47

Jeg er ikke asp-haj og er igang med html's udemærkede guide på
det område. Pt. er jeg nået til password på hjemmesider:
(http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp#password)

Det fungerer såmænd også fint, når jeg indsætter deres kode i
indledningen af mine asp-sider:
<%
' Hvis brugeren ikke er logget rigtigt på
' sendes han/hun direkte til formularen
If Session("login") <> "JA" Then
Response.Redirect "formular.asp"
End If
%>

Mit problem kommer når jeg ønsker at skrivebeskytte et specifikt
dokument på min server, fx. www.domæne.dk/dok/tekst1.pdf.

Kender uvedkommende ovenfor nævnte link, kan de frit hente
pdf-filen ned også selvom de ikke er "godkendt" af systemet. Jeg
kan jo ikke putte sikringskoden ind i en pdf-fil, så hvordan kan
jeg få folk til at skulle taste brugernavn og password ind når
hvis de blot direkte skriver ovennævnte dybe link?

Lars

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-09-04 14:53

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> wrote
> Mit problem kommer når jeg ønsker at skrivebeskytte et specifikt
> dokument på min server, fx. www.domæne.dk/dok/tekst1.pdf.

Prøv at se følgende tråd:
<http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/browse_thread/thread/e46e05bb73328971/53833c3bb2d06901>

--
Jakob Andersen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-09-04 15:17

> Prøv at se følgende tråd:

<http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.se
rverside.asp/browse_thread/thread/e46e05bb73328971/53833c3bb2d069
01>

Beklager, men jeg kan ikke finde/forstå en løsningsmulighed udfra
disse link. Jeg håbede at nogen lå inde med en næsten færdig
copy/paste kode

Lars

Fra : Claus Marcussen

Dato : 22-09-04 19:06

Hej.

> Mit problem kommer når jeg ønsker at skrivebeskytte et
specifikt
> dokument på min server, fx. www.domæne.dk/dok/tekst1.pdf.

Du skal lade dit dokument være over domænet - ligesom en DB.

Normal website

- DB (database)
- Siden (her er index.htm)

Derfor kan ingen accesse noget i DB - medmindre det sker som
noget der afvikles på serveren.

Fra ASP angives path så som minfil = "\..\db\minfil.pdf"

Håber du blev klogere - ellers spørg igen

mvh Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-09-04 15:21

> Du skal lade dit dokument være over domænet - ligesom en DB.

Lyder absolut spændende med en database. Jeg er dog ikke ret
skrap på DB-området og på min webserver (gennem B-One)
understøttes der fx. ikke MS Access.

> Fra ASP angives path så som minfil = "\..\db\minfil.pdf"
> Håber du blev klogere - ellers spørg igen

Klogere, ja lidt, men ikke helt nok. Kan du eller en anden
detaljere det med lidt mere kode for mig og husk at jeg er
rimelig nybegynder i ASP, men absolut læringsvillig...

Lars