Hjælp, min com genstarter hele tiden i spi~
Fra : Blix

Dato : 21-09-04 14:06

har bygget den com for ca et år siden, men den har altid haft det samme
problem.
den genstarter af sig selv tit når jeg spiller. og jeg har desværre ikke den
store viden indenfor opsætning af bios, da nogle kloge folk jeg kender siger
problemet kan være deri!!!
når den genstarter mit i et spil kan jeg tjekke at den ikke er for varm på
min cpu, men nogle siger det kan være ram eller grafikkort, som måske ikke
er sat ordenligt op.

i bios har jeg sat den til standart indstillinger for vil ikke lave om på
noget jeg ikke forstår...
ang ram opsætning i bios står den til noget der hedder "by spd"( ved noget
der hedder CAS, men ved ikke hvad det er), og grafikkort 64mb da det er
standard opsætningen. men det må jo være der at der måske er noget galt...

mine specs er: p4 2,53NW 512ddrram gf4 ti4800se msi648mx f
(bundkort)
please en der vil hjælpe, måske over msn???

hilsen blix

ps: har installeret sp2

Fra : Blix

Dato : 21-09-04 14:23

har også skrevet i d.e.h.grafikkort - d.e.s.ms-windows

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-09-04 14:35

Blix wrote:
> har også skrevet i d.e.h.grafikkort - d.e.s.ms-windows
ogdkspilcomputer50å9uhaøe5lkhjøaw034i+hy+øj9ae5øh

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-09-04 14:36

On 2004-09-21, Blix <leanolsen@hotmail.com> wrote:
> ang ram opsætning i bios står den til noget der hedder "by spd"( ved noget

by spd betyder at du ikke overclocker rammen, hvilket er _godt_ for
stabiliteten.

Ellers prøv memtest fra memtest86.com, brænd en cd og boot fra den. kan den
køre i mindst en time uden fejl er det ikke rammen.

> mine specs er: p4 2,53NW 512ddrram gf4 ti4800se msi648mx f
> (bundkort)
> please en der vil hjælpe, måske over msn???

Min første indskydelse er om du har sat det lille P4 stik i bundkortet?

Hvis du har det, hvor stor/god/dyr har du strømforsyning så været? Hvilket
mærke er den? Hvor mange watt kan den levere på de forskellige udgange?

Mvh Thomas

Fra : Qbic - \( 6400 \)

Dato : 23-09-04 21:19

Tag batteriet ud af maskinen, og genstart maskinen, måske har det hjulpet
dig
videre til at det måske kan være din RAM der ikke har det så godt, eller
at du bruger en svag strømforsyning.

/ Qbic